بازرس کل استان گیلان به دانشگاه علوم پزشکی تذکر و هشدار داد

بازرس کل گیلان گفت: دانشگاه علوم پزشکی به وظیفه نظارتی خود درخصوص میزان دریافتی مراکزدرمانی خصوصی از مردم اهتمام بیشتری داشته باشد.

بازرس کل استان گیلان به دانشگاه علوم پزشکی تذکر و هشدار داد

به گزارش ۸دی نیوز، روابط عمومی بازرسی کل گیلان اعلام کرد: در راستای انجام بازرسی های برنامه ای سال ۱۳۹۳ و با توجه به اهمیّت توجه به وظیفه و رسالت این نهاد نظارتی، جلسه معارفه هیأت بازرسی در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان گیلان و با حضور تعدادی از مدیران و کارکنان دانشگاه برگزار شد.

در این نشست سیف الله مسرور بازرس کل گیلان با بیان دو محور مهّم و اساسی در این بازرسی ها خاطرنشان کرد : نحوه خدمات رسانی در اورژانس و میزان انجام وظایف نظارتی دانشگاه علوم پزشکی بر بیمارستانهای دولتی و خصوصی می بایست در دستور کار این هیأت بازرسی قرار گیرد و دانشگاه نیز باید توجه داشته باشند که اورژانسها در هر سیستم جامع درمانی به عنوان ویترین سلامت و معرف تخصص و توانمندیهای حوزه سلامت تلقی می شوند و همین موضوع اورژانسها می توانند برای جلوگیری از مخدوش شدن چهره درمان نقش حساسی را ایفاء کنند.

وی با تشریح اهمیّت اقدامات حیاتی و اتخاذ تدابیر مناسب در کوتاه ترین زمان از سوی پزشکان مجرب و حاذق در اورژانسها برای بیماران اورژانسی بیمارستانها خاطر نشان کرد : زمان طلائی نجات جان بیماران بر حساسیت این بخش از مراکز درمانی افزوده و همین دلیل باعث توجه ویژه مردم به این بخشها شده است و در نتیجه مسئولیت مدیران این حوزه را برای خدمات رسانی و سرویس دهی مناسب به این افراد مضاعف کرده است.

مسرور در ادامه با انتقاد شدید از برخی دریافتی های خارج از قواعد و چارچوب های استاندارد درحوزه سلامت از سوی مراکز درمانی خصوصی گفت: این مبالغ هنگفت که بعضاً با نیازهای ضروری شهروندان نیز همراه است بایستی متوقف شده و دانشگاه علوم پزشکی نیز در این خصوص وظایف مهمّی را بر دوش دارد و سازمان بازر سی باتوجه به ماهیت کار خود نیز بر این وظیفه نظارتی دانشگاه نیز نظارت وبازرسی خواهد کرد.

وی در بخش دوم صحبتهای خود به موضوع اهمیّت بازرسی از دستگاه ها و مقایسه عملکرد آنها با مقررات و قوانین موجود در آنها اشاره کرده و خاطرنشان کرد: بررسی نقاط قوت و ضعف دستگاه ها به موازات یکدیگر و باهدف چاره اندیشی موضوعات و مشکلات حوزه های مختلف از موضوعات مورد تعقیب بازرسی محسوب می شود.

البته این مسئول بار دیگر به موضوع احساس فساد و میزان واقعی فساد در جامعه اشاره نموده و گفت: احساس فساد موجود درجامعه با میزان فساد کنونی در کشور فاصله زیادی داشته و مسئولین می بایست در کاهش این روحیه تلاش کنند.

البته تحقق این امر نیز با جدیّت در برخورد با عناصر محدودی که بعضاً در بدنه دستگاه های اداری وجود دارند و باعث برجستگی فساد در آنها می شوند صورت می پذیرد و بازرسی آماده کمک و یاری رسانی برای دستیابی این مهّم می باشد. و امیدواریم که نتیجه کار بازرسی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان مأموریت یاد شده مطلوب و مناسب ارزیابی شود.

در ابتدای این دیدار نیز برزیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان گیلان با ارائه گزارش کار مفصلّی از حوزه کاری خود و بیان موفقیهای این دانشگاه در بخش سلامت به موضوع افتتاح دو دستگاه رادیوتراپی در استان و تاکید برتوجه به مناطق دور افتاده و دور از مرکز ، توجه به اورژانس ها و … اشاره نموده و کمک و همراهی نهادهای نظارتی بخصوص بازرسی استان را برای دست یابی به اهداف حوزه سلامت خواستار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه