برای مقابله با هجمه های فرهنگی باید ظرفیت مساجد را جدی گرفت

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان از حمایت برنامه های مسجد محور در استان خبر داد.

برای مقابله با هجمه های فرهنگی باید ظرفیت مساجد را جدی گرفت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ˈسلیمان پورابراهیمˈ روز دوشنبه در رابطه با برنامه های مسجد محور در گیلان افزود: برنامه ها بایستی با نگاهی نوگرایانه و با توجه به استعداد و ظرفیت مناطق طراحی شوند.

وی، با تاکید بر شناسایی آسیب ها و مشکلات توسط مسوولان کانون ها و برنامه ریزی برای رفع آن اظهار کرد: مساجد نقش تعیین کننده ای در ترویج فرهنگ اسلامی و ارزش های دینی در جامعه دارد.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از مسوولان کانون های فرهنگی و هنری مساجد بانوان هستند؛ که می بایست با نگاه ویژه به این کانون‎ها برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام پورابراهیم اضافه کرد: بانوان فعال در کانون های فرهنگی باید با توجه به استعداد مناطق خود برنامه های خاص را طراحی کرده و در قالب آن برنامه به ترویج مفاهیم اخلاقی، اسلامی و خانوادگی در منطقه خود بپردازند.

مسوول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با بیان اینکه مردم تشنه معارف اسلامی هستند و این را در شب های قدر و دیگر مراسم مذهبی شاهد هستیم، خاطرنشان کرد: باید برای این ایام به ویژه برای نسل جوان برنامه ریزی های صحیح انجام گیرد.

حجت الاسلام پورابراهیم،با اشاره به تشدید هجمه های فرهنگی دشمن بر علیه ایران اسلامی گفت: دشمن امروز برخلاف گذشته از طریق امواج به درون خانه ها نفوذ کرده و خانواده ها را نشانه گرفته است.

وی ادامه داد: باید برای مقابله با این هجمه استفاده از همه ظرفیت ها بویژه ظرفیت مساجد را جدی گرفت.

۵۲۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان فعال است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
جلالی
همانگونه که شما در طی این مسولیت مادام العمری جدی گرفتید.چشم ما هم جدی میگیریم.
در حاشیه