به گزارش ۸دی، سردار غلامحسین غیب پرور در هجدهمین اجلاس سراسری بسیج اساتید گفت: ما قبل از انقلاب ۱۷۰ هزار دانشجو داشتیم و الان ۵ میلیون دانشجو داشتیم و هیات علمی از ۴ هزار نفر به ۹۰ هزار نفر رسیده و با اغماض سطح سواد در کشور ۴۲ درصد بوده و الان ۹۰ درصد مردم عزیزمان با سواد هستند و ۲ درصد تولید علم در جهان در ایران اتفاق می افتد.

وی افزود: ما در زمره سه کشور پیشرو در پیوند مغز استخوان در جهان هستیم و رتبه چهارم پیوند اعضا را به خود اختصاص دادیم و قبل از انقلاب ۴۰ درصد کودکان واجب التعلیم مدرسه نمی رفتند و هم اکنون ظرفیت دانشگاهی ما ۳۲ برابر شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: خدمتی که انقلاب اسلامی به ساحت قرآن کریم انجام داده و قرآن را به ۳۳ زبان ترجمه کرده است.

سردار غیب پرور بسیج را کلید طلایی حل مشکلات کشور خواند و افزود: عرصه های مختلفی پیش آمده و این مهم به اثبات رسیده و اعتلای بسیح را در برنامه داریم و الان در بخش بسیج صنعت ۳۲ کلینیک آسیب شناسی در بخش صنعت الان کاملاً عملیاتی شده است و بسیج برای برون رفت صنایع کشور حرف دارد و برای برون رفت معضل کشاورزی کشور ما حرف داریم.

وی گفت: طی ۴ سال می توانیم ۴۰ هزار روستای کشور را در بخش کشاورزی متحول کنیم و طرح های عملیاتی داریم و وقتی به دولت می گوییم راه را باز کنید بسیج به مدد بیاید تعارف نداریم و زمان تعارف نداریم و چه کسی است که می گوید دشمن را نمی بیند مگر آنکه خود را به خواب زده باشد‌.

سردار غیب پرور گفت: اینکه می گویند راه حل مشکلات کشور سیاسی است بوی بد به مشام ما می رسد و مذاکره منصور متصور است از ترجمه این سخنان و چرا باید به خائنان مذاکره کرد؟ چرا به توان داخل ایمان نداریم و ساخت موشک های دور برد را نمی بینیم که در آن بخش خود را باور کردیم و در آن بخش دست دلال نداریم و در صنعت خودرو به این خود باوری نرسیدیم.

وی خاطر نشان کرد: آمار پیشرفت ما را موسسات  معتبر بین المللی ارائه می دهند، بسیج اساتید در سراسر کشور می توانند گرانیگاه حرکت خود باوری باشند و هم اکنون با دولت ساز و کاری طراحی کردیم و فعلا قطره است و دریا و در دوران دفاع مقدس یک فرمول داشتیم اول شامل شناخت میدان عمل بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در آکادمی های نظامی دنیا هم همین نسخه وجود دارد که اول از همه برای پیروزی باید میدان عمل شناسایی شود و داشته های ما در انقلاب اسلامی چیست و آیا کسی شک دارد که بیش از ۲۳۰ هزار شهید والا مقام دارایی بزرگی نیست و مردم همچنین در سرمایه های ملی چون گاز رتبه یک جهان هستیم و خداوند همه نعمت ها را به ایران عطا کرد.

غیب پرور تاکید کرد: آسیب های ما اغلب در بخش مدیریتی کشور است و هنوز برخی ها باور ندارند و بخشی از اسبب های ما مربوط به بخش های غیر  دولتی غیر متعهد است و موضوع احتکار و موضوع روز پوشک که محتکر ۶۰ میلیارد احتکار کرده است.

وی افزود: شناخت دشمن و عناصر خود فروخته داخلی از رمزهای پیروزی است و بخشی از مشکلات جنگ روانی است که دشمن ساخته و کار دشمن این است که کاه را کوه کند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما بایستی باور کنیم که انقلاب اسلامی راهی برای رشد و تعالی نه‌تنها مسلمین بلکه نوع بشر در عالم بشریت است و این مسیر بدون سختی ممکن نیست و تا تهدیدی نباشد فتح و ظفر ممکن نمی شود و ابراهیم نبی تا درون آتش نرفت خداوند منصب امامت مردم را به او نداد.

وی خاطر نشان کرد: ما امتحانات سختی را پشت سر گذاشتیم و الان امید فرج داریم و دشمن ما را نترساند ما مردم آب دیده ایم و مطمئنم به فضل خدای بزرگ از این اوضاع اقتصادی عبور خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: امروز وظیفه تک تک ما سخن گفتن با مردم با زبان امید و بر اساس صدق و درستی است.