فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت:

برگزاری رزمایش «اقتدار عاشورایی محمد رسول الله ۲» در رشت/ سپاه برای مردم بوده و هست

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه رزمایش «اقتدار عاشورایی محمد رسول الله ۲»، گفت: این رزمایش فردا پنج شنبه ۱۵ شهریور از ساعت ۴ عصر از دو مسیر حسینیه حضرت ابوالفضل و مسجد سرخ بنده آغاز و به طرف شهرداری رشت ادامه می یابد.

برگزاری رزمایش «اقتدار عاشورایی محمد رسول الله ۲» در رشت/ سپاه برای مردم بوده و هست

به گزارش خبرنگار هشت دی، سرهنگ حسین مصطفی پور در نشست خبری «اقتدار عاشورایی محمد رسول الله ۲» ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و یادآوری حماسه ها و جان فشانی های زنان و مردان این سرزمین در دفاع مقدس، اظهار کرد: صبر و استقامت مردمان، دلیل غرور و سربلندی این ملت شد.

وی افزود: ایام پرشکوه دفاع مقدس برهه ای درخشان از تاریخ مردم این مرز و بوم است که مظلومانه در برابر همه جهان استکبار ایستادند و با توکل بر خدا و توسل به ائمه اطهار توانستند پس از سال ها پیروز شوند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه ما ذلیلانه دشمن را به پشت مرز های خود فرستادیم، گفت: کسانی که دستی به قلم دارند از جمله هنرمندان باید هنرمندانه از رشادت های این ملت بگویند.

 مصطفی پور پرداخته نشدن به موضوعات دفاع مقدس را یکی از مظلومیت های دفاع مقدس دانست و افزود: چند فیلم برای دفاع مقدس ساخته شد؟ بسیار اندک هستند، عاشورا عظیم است و عاشوراهایی بسیار در دفاع مقدس وجود داشت.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه نباید سکوت کنیم تا آیندگان دفاع مقدس را یک افسانه بپندارند، افزود: دفاع مقدس ما یک گنج بود و رهبر انقلاب نیر از آن به عنوان گنج جنگ یاد می کنند.

وی با اشاره به اینکه هرگز دفاع مقدس ما پابان نیافته است، تصریح کرد: پس از جنگ نیز ما همیشه در حال دفاع از کیان دین، انقلاب و نظام خود بودیم.

مصطفی پور ضمن تاکید بر این که ما همیشه در حال دفاع بودیم اما در عرصه هایی غیر از جنگ سخت، اشاره کرد: ۸ سال حمله زمینی و جنگ مسلحانه را تحمیل کردند، پس از آن حمله فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اکنون حمله اقتصادی را بر ما تحمیل کردند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه نظام مقدس ما همیشه از دل تهدیدات فرصت هایی بزرگ می سازد، افزود: از دل دفاع مقدس فرصت ها ساختیم که اکنون توان نظامی ما جز کشور های انگشت شمار است.

وی با اشاره به اینکه پس از تهاجم فرهنگی در بسیاری از عرصه های فرهنگی رشد کردیم و استعداد های نهفته را احیا کردیم، افزود: در هرجنگی تلفات نیز وجود دارد، در ۸ سال ۲۳۰هزار شهید دادیم و همچنین تلفات جنگ فرهنگی را نیز در خیابان ها می بینیم.

مصطفی پور با اشاره به گروهک تروریستی داعش، گفت: از این تهدید بزرگ فرصت های مناسب ساختیم و همه کسانی که وظیفه دفاع از جمهوری اسلامی را دارند باید تمام تلاش ها، کارها و طرح ریزی های خود را متوجه حفظ این مردم و مشکلات آنها کنند و به آنها امیدواری بدهند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه آمریکا به واسطه موفقیت های جمهوری اسلامی و قدرت نفوذ منطقه ای به وجود آمده، تهدیدات خود را ترکیبی کرده، همه را پای کار آورده و پروژه تغییر از درون را رقم زده است، گفت: جنس و ریشه این تهدیدات را مسائل معیشتی و اقتصادی مردم قرار داد.

وی قصد و هدف دشمن را به بن بست رسیدن نظام و یأس مردم معرفی کرد و گفت: این نشانه عصبانیت دشمن از موفقیت های نظام اسلامی است.

 مصطفی پور با بیان اینکه ملت، کشور و مردم ما برهه های سخت تر از این را تجربه کرده اند افزود: ما در تحریم های شکننده تر از این ها بودیم و  اگر قرار است زیر استثمار کسی نباشیم هزینه دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه طراحی های ما بابد بر روی تهدیدات دشمن باشد، گفت: تمرکز دشمن بر این است که با استفاده از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را از نظام جدا کند زیرا ما دفاع مقدس را به همت حضور مردمی در جبهه ها پشت سر گذاشتیم.

وی در رابطه با تمرکز دشمن بر نا امید کردن مردم، تصریح کرد: دشمن به قدرت اصلی نظام پی برده و به این نتیجه رسیده که اگر بخواهد به نظام ضربه بزند باید پای کار بودن مردم با نظام را از ما بگیرد.

مصطفی پور با اشاره به سخن امام(ره) که فرمودند حفظ این نظام از نماز هم واجب تر است، بیان کرد: تقویت روحیه مردم، تغییر رویکرد دشمن و در رأس این ها تلاش و توجه به مردم و کاستن مشکلات آنها از برنامه ریزی های حفظ این نظام است.

فرمانده سپاه ناحیه رشت سپاه را یک نهاد مردمی خواند و اذعان کرد: سپاه از مردم و برای مردم بوده و هست و اگر روزی از مردم فاصله بگیرد موجودیت خود را از دست می دهد.

وی با اشاره به ایستادگی سپاه در برابر توطئه های دشمن، تاکید کرد: در سالگرد سپاه و پاسداشت ۸سال دفاع مقدس هرساله کارهایی با استفاده از ظرفیت مردمی انجام می شود.

 

 

مصطفی پور با بیان اینکه بسیج در گردان های سازمان یافته و منظمی شکل گرفته و در گردان های مختلف به واسطه وظایفشان تقسیم بندی شده اند، افزود: منتخبی از این جمعیت سازماندهی شده از بسیج در رزمایش «اقتدار عاشورایی محمد رسول الله ۲» شرکت می کنند که از پنج شنبه ساعت ۴ به مدت دو روز در مسیر هایی از حسینیه حضرت ابوالفضل و مسجد سرخ بنده به طرف شهرداری در مرحله اول آغاز می شود.

 

** تا روزی که فرزندان این مرز و بوم هستند دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد

فرمانده سپاه ناحیه رشت این حضور حماسی و میدانی را برای بالا بردن روحیه مردم ضروری دانست و بیان کرد: مردم هرگز نا امید نباشند و بدانند تا روزی که فرزندان این مرز و بوم هستند دشمن هیچ غلطی نخواهد کرد.

وی مرحله دوم حضور نیروهای جهادی را در مبحث محرومیت زدایی، دانست و گفت: گروه های جهادی پایگاه محور و ۴ گروه جهادی حرفه ای از اقشار مختلف بسیجیان در این ایام بخشی از کارها مثل شروع ساخت مسکن محروم، نقاشی و رنگ آمیزی بیش از ۱۰ مدرسه، بازسازی کامل مدرسه شهید نورانی در روستای پل کوه و ویزیت رایگان برای مردم را آغاز کرده اند.

مصطفی پور تجمع حماسی و بزرگ بسیجیان در اقصی نقاط کشور را مرحله آخر این رزمایش خواند و بیان کرد: این تجمع بزرگ در رشت با عنوان تجمع بزرگ ۲۵ هزار نفری به عنوان یک حضور حماسی و مردمی طراحی شده است که در هفته دفاع مقدس برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به تحویل۵۰ واحد مسکن محرومین در سال ۹۶، گفت: در سال ۹۷، ۷۲ واحد دیگر گرفته و شروع به کار کرده ایم و تا پایان سال این واحد ها نیز تحویل داده می شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه