رئیس سازمان برنامه و بودجه:

۵ بسته معیشتی امروز نهایی می‌شود

معاون رئیس جمهور گفت: موضوع طرح تأمین کالا‌های اساسی که همان توزیع کالا‌های اساسی است نیاز به مداقه دارد از این رو عصر امروز نیز جلسه فوق‌العاده‌ای ستاد اقتصادی در دولت تشکیل و مسئله ۵ بسته معیشتی را نهایی می‌کنیم.

۵ بسته معیشتی امروز نهایی می‌شود
به گزارش ۸دی، محمدباقر نوبخت در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح تامین کالا‌های اساسی گفت: امضای این طرح از سوی نمایندگان و موافقت با فوریت رسیدگی به آن نمادی از مردم دوستی مجلس است لذا از همه نمایندگان فهیم و مردم‌خواه مجلس تقدیر می‌کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: امروزه در شرایط ویژه هستیم و مطلع‌اید برای گذر از این تکانه‌ای که به اقتصاد آن وارد و بخشی از آن را تحت تأثیر قرار داده به انجام اقداماتی فراتر از امور جاری نیاز است لذا رهبری تشکیل شورای عالی متشکل از سران سه قوه را ابلاغ کردند.

وی افزود: در شورای مذکور تشخیص داده شد که در چنین وضعیتی به جهت نابسامانی بازار ارز، افزایش قیمت‌ها را شاهدیم و باید روش‌هایی برای مردم و حتی فراتر از آن برای تولیدکنندگان و پیمانکاران جهت رفع نیاز‌های اساسی اتخاذ کنیم، سازمان برنامه و بودجه هم در این زمینه اقدامات تکلیفی را انجام داده است و گزارش آن را به مرکز پژوهش‌های مجلس، کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس نیز ارسال کرده است.

نوبخت یادآور شد: علاوه بر برنامه ششم توسعه ۱۲ برنامه دیگر تهیه و ۵ بسته جبرانی نیز برای این موضوع تهیه شده است. موضوع طرح تامین کالا‌های اساسی که همان توزیع کالا‌های اساسی است نیاز به مداقه دارد از این رو عصر امروز نیز جلسه فوق‌العاده‌ای ستاد اقتصادی در دولت تشکیل و مسئله ۵ بسته معیشتی را نهایی می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ۱۳ میلیارد دلار از این مبالغ برای ۲۵ قلم کالای اساسی از جمله دارو و کالا‌های کشاورزی در نظر گرفته شده که معادل ریالی برای ۲۵ قلم کالا، ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و برای ۵ دهک به طور ویژه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. ۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان نیز برای برنامه‌ریزی مشخص شده است.

وی معتقد است مجلس باید از وی و سایر مسئولان دولتی دعوت به عمل آورد تا در جریان این برنامه‌ ریزی‌ ها و اقدامات انجام گرفته قرار گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه تأکید کرد: طرح تأمین کالا‌های اساسی به معنای واقعی یعنی یک تعداد کالا‌های ترجیحی و ارزان‌تر در مغازه‌ها و فروشگاه‌های خاص توزیع شود که نتیجه این تصمیم هم شکل‌گیری صف‌های طولانی مقابل این فروشگاه‌ها می‌شود. علاوه بر اینکه صحنه زشتی در جامعه ایجاد می‌شود حق افراد به دلایل جسمی و آبرویی در این صف‌ها قرار نمی‌گیرند ضایع می‌شود.

منبع: میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه