اجاره مسکن در محله مسئولین چقدر است؟!

از مقایسه اظهارت مسئولین با واقعیات جامعه، به نظر می‌رسد باید در دولت فعلی نیز شاهد مسایلی چون گوجه فرنگی در دولت قبل باشیم که نزدیک منزل مسئولین قیمتی پایین تر از سطح کشور دارد!

اجاره مسکن در محله مسئولین چقدر است؟!

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط، با آغاز فصل نقل و انتقالات مسکن از اردیبهشت ماه تا پایان تابستان، بازار مسکن در شهرهای بزرگ از جمله پایتخت، با افزایش بهای حداقل ۲۰ درصدی اجاره بها روبرو بوده است که با مقایسه املاک اجاره ای به نسبت سال گذشته این افزایش به راحتی قابل شناسایی است. با این حال وزیر راه، مسکن و شهرسازی دولت یازدهم چنین نظری ندارد!

وزیر راه مسکن و شهرسازی در برنامه نگاه یک با بیان اینکه آمارهای ما نشان می دهد افزایش نرخ اجاره بها در تابستان بیشتر از ۵ درصد{به نسبت سال گذشته} نخواهد بود اذعان داشت: بازار اجاره بها در تابستان دچار شوک نخواهد شد!

این در حالی است که این روزها افزایش بی حد و حساب اجاره بها مخصوصا در شهرهای بزرگ اجاره نشینان کشور را  با مشکل اساسی روبرو کرده است.

به عنوان مثال، یک واحد ۸۰ متری در میدان هروی که سال گذشته با مبلغ ۲۰ میلیون رهن و ۱میلیون تومان اجاره قابل دسترسی بود، در سال ۹۳ با ۳۰ درصد افزایش به ۲۰ میلیون رهن، و ۱.۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

این افزایش چشمگیر اجاره بها که علت اصلی آن رکود بازار خرید و فروش مسکن در دوماهه اخیر بوده است، این روزها بسیاری از مردم را دچار سردرگمی کرده و مشخص نیست آمار وزیر راه و مسکن و شهرسازی از کدام منابع تهیه شده است.

به نظر می رسد باید در دولت فعلی نیز شاهد مسایلی چون گوجه فرنگی در دولت قبل باشیم که نزدیک منزل مسئولین قیمتی پایین تر از سطح کشور دارد.  در حالی که با یک گردش میدانی در بازار مسکن اجاره بها در سطح شهرهای بزرگ به راحتی میتوان افزایش شوک آور قیمت اجاره بها را شاهد بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه