حقایقی درباره ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان بودجه فوتبالی‌ها

در خبرها آمده بود که وزیر ورزش اعلام کرده گردش مالی حدود ۴۰۰نفر از افراد شاغل در لیگ، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است.

حقایقی درباره ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان بودجه فوتبالی‌ها

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، در خبرها آمده بود که وزیر ورزش اعلام کرده گردش مالی حدود ۴۰۰نفر از افراد شاغل در لیگ، حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان است. ما هم که آدم های بسیار بی جنبه ای هستیم از دیدن این عدد چشم های‌مان حدود چهل پنجاه تا شد و بعد از آن که کلی با خودمان کلنجار رفتیم، یک چیزهایی مربوط به خودمان، یعنی جوان ها درباره این رقم کوچولو به ذهنمان آمد که گفتیم شما را هم در جریان قرار بدهیم.

 با ۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان می شود…
می شود ۷۵.۰۰۰ تا جهیزیه کامل داد و ۷۵.۰۰۰ دختر جوان را عروس کرد. یعنی ۷۵.۰۰۰ تا از آقا پسر های عزب اوغلی هم شاه داماد می شوند.
می شود به ۳۰.۰۰۰ جوان وام مسکن داد، آن هم نه یک قران و دو قران، ۵۰ میلیون تومان به هر نفر، می دانی چقدر خانواده ها با این وام خوشحال می شوند؟!
می شود برای ۶۰.۰۰۰ جوان بیکار، سرمایه جور کرد تا یک کار جدید و نو را شروع کنند. و این یعنی ۶۰.۰۰۰ نفر از بیکارها می توانند به ازدواج فکر کنند. چون دیگر خانواده دختر بهانه ندارد که فلانی بیکار است. فکرش را بکن!
می شود ۵۰۰ تا استادیوم ساخت. باورتان می شود؟ یعنی تقریباً به ازای هر استان حدود ۱۷ تا! اگر این می شد با مدال طلای جام جهانی از برزیل برمی گشتیم؛ به جان خودم!
می شود زندگی ۱۵۰.۰۰۰ خانواده فقیر را زیر و رو کرد. با این وضع اصلاً فقیری در ایرانِ ما می ماند؟!
می شود از خروج بالایِ ۳۰.۰۰۰ تا نخبه ای که می خواهند از کشور مهاجرت کنند و فرار مغزها کنند جلوگیری کرد. می دانید این جوری چه قدر مملکت پیشرفت می کرد؟!
می شود ۳۰.۰۰۰ تا دانشجوی نخبه ای که دارند ارشد می گیرند را بورسیه دکتری کرد. سی هزار تا بورسیه دکتر یعنی زیر و شدن نظام آموزشی دانشگاهی مملکت.
می شود با سرمایه گذاری در ۲۱ رشته ورزشی آن قدر سرمایه گذاری کرد که همه شان در المپیک مدال آور بشوند. شوخی نیست ها! تو فکر کن اگر به رشته هایی مثل دوچرخه سواری، شنا، ژیمناستیک و… هر کدامشان حدود ۷۰ میلیارد سرمایه گذاری کنیم چند تا مدال المپیکی را می توانیم صاحب شویم؟! نمی توانیم به نظر تو؟!
این پول را اگر بدهی به اهلش، می توانند یکی دو ساله پول را از طریق تولید و کار آفرینی و این ها چند برابر کنند. یعنی در عرض چند سال می شود بودجه یک سال کل کشور را از همین پول بدست آورد…!
می شود حداقل ۱۰۰تا سریال مختارنامه ساخت. حتی یک دانه از این ها هم کلیافتخار است برای صدا و سیمای مملکت، تو فکر کن اگر ۷۵ تا بشود…
می شود تقریباً ۴ بار کل بدهی های صدا و سیما را داد. و دیگر کلاً تبلیغات را از صدا و سیما حذف کرد. البته این طوری کنداکتور صداو سیما هم خیلی خالی می شود خب!
می شود در تمام شهرهای کشور استخر ساخت، زمین چمن مصنوعی اعلا ساخت، مدرسه های مجهز و تر و تمیز ساخت، پارک های درجه یک ساخت، با این پول می شود مملکت را زیر و رو کرد به خدا. این خائن های فوتبالی نمی گذارند..!
پ.ن: این مطلب کاملاً جدی بود!

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه