نایب رئیس اتاق اصناف کشور:

 “اصناف” در تدوین بودجه سال ۹۸ کشور مشارکت می‌کنند

نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت‌:‌ تصمیم سازمان برنامه و بودجه کشور در مشارکت دادن اصناف جهت تدوین بودجه سال ۹۸ به تقویت هر چه بیشتر جایگاه اصناف کمک می‌کند.

 “اصناف” در تدوین بودجه سال ۹۸ کشور مشارکت می‌کنند

به گزارش ۸دی، جلال‌الدین محمد شکریه اظهار داشت: بنا بر اعلام و تصمیم سازمان برنامه و بودجه کشور جهت مشارکت دادن حوزه گسترده اصناف در تدوین بودجه سال آینده علاوه بر ایجاد فرصتی طلایی برای دولت به تقویت جایگاه اصناف نیز کمک شایانی می‌شود.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور عنوان کرد:‌ مشارکت دادن اصناف در تدوین بودجه برای نخستین بار در دولت فعلی محقق شده و امر مبارکی به نظر می‌رسد اما مباحثی نظیر مقدار منابع اختصاصی به حوزه اصناف و یا نوع این مشارکت و پوشش حوزه‌های مختلف هنوز مشخص نشده است.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان تصریح کرد:‌ خانواده بزرگ اصناف کشور امروز برای حرکت در مسیر فعالیت خود با مشکلات و چالش‌های جدی روبه رو است که امیدواریم دولت ضمن استفاده از ظرفیت‌های عظیم حوزه اصناف،‌ جهت رفع بسیاری از موانع و چالش‌های آن اقدامات عاجلی انجام دهد.

شکریه برخی از محورهایی که نیازمند حمایت‌های بیشتر دولت هستند را برشمرد و افزود: یکی از این مباحث بسیار مهم و نیازمند توجه در مورد حقوق قانونی اصناف از محل تبصره ۷۲ است که طبق آن می‌بایست در حدود یک سوم میزان جرایم به حوزه بازرسی اصناف تعلق ‌گیرد.

وی اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را ضروری دانست و در مورد دیگر موانع حوزه اصناف اظهار داشت:‌ نوین‌سازی اصناف در بخش تجهیز و به‌روزرسانی ماشین‌آلات واحدهای تولیدی با اعطای تسهیلات بانکی مورد نیاز به آن‌ها بخشی از خواسته‌های به حق اصناف از مجموعه دولت است.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با بیان اینکه اشتغالزایی به‌‌معنای واقعی کلمه در حوزه اصناف تحقق پیدا می‌کند بیان داشت:‌ یکی از موارد حمایتی دولت از بخش اصناف که سهم به‌سزایی در اشتغالزایی کشور به عهده دارند در حوزه نظام تأمین اجتماعی و گسترده کردن بیشتر دامنه آن است.

رئیس اتاق اصناف استان گیلان پرداخت سوبسید از سوی دولت در بخش حق بیمه سهم کارفرما را لازم و ضروری اعلام کرد و گفت:‌ اگر این مهم به خوبی توسط دولت مورد توجه قرار گیرد توان صنوف نیز برای اشتغالزایی بیشتر،‌ متوازن‌تر و البته پایدارتر به خوبی افزایش پیدا می‌کند.

شکریه نبود سرمایه در گردش را یکی دیگر از چالش‌های فراروی اصناف خواند و در تشریح آن بیان دا‌‌شت: برخی از فعالان این حوزه به ناچار نیاز خود را از بازارهای غیررسمی تهیه می‌کنند که این عامل علاوه بر وارد کردن آسیب به اقتصاد و بهره‌وری اصناف هزینه تولید آنان را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه بسیاری از صنوف کشور در پرداخت هزینه انرژی واحد تولیدی خود دچار مشکل هستند افزود:‌ امیدواریم دولت در زمینه پرداخت هزینه‌های آب،‌ برق،‌ گاز نیز جهت کمک به اصناف تمهیداتی را برای رفاه حال صنوف تولیدی،‌ خدماتی،‌ توزیعی و خدمات فنی بیاندیشد.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با ابراز خرسندی از نگاه مطلوب دولت به جایگاه ویژه اصناف ابراز داشت:‌ دولت با حمایت از صنوف و اعطای تسهیلات و منابع به این حوزه نه‌تنها به روند توسعه اشتغالزایی در کشور سرعت می‌بخشد بلکه از این رهاورد ایجاد اشتغال پایدار و متوازن نیز تضمین می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه