مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد اعلام کرد

توزیع بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان / پرداخت هزینه ثبت‌نام کتب درسی

مدیرکل حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور از توزیع بسته‌های لوازم التحریر بین همه دانش‌آموزان تحت پوشش این نهاد، تا قبل از آغاز سال تحصیلی خبر داد.

توزیع بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان / پرداخت هزینه ثبت‌نام کتب درسی

به گزارش هشت دی،مجید زارع‌فرد  با بیان اینکه حدود ۳۱۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، گفت: این افراد در مناطق محروم یا عادی ساکن هستند و قرار است بین همه دانش‌آموزان تحت پوشش یک بسته لوازم التحریر به ارزش ۱۰۰ هزار تومان توزیع شود که شامل بیش از ۲۰ قلم لوازم التحریر مانند کیف، دفتر و … است. این اقلام در دو نوع بسته متفاوت برای مقطع ابتدایی و متوسطه و متناسب با نیازهایشان طراحی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: نیمی از اعتبار مورد نیاز برای بسته لوازم التحریر دانش‌آموزان تحت پوشش از محل منابع کمیته امداد کشوری تامین شده و نیمی دیگر نیز از محل درآمدها، جشن عاطفه‌ها،کمک حامیان و خیرین هر استان تأمین می‌شود. در ۱۴ استان محروم کشور برای ۵۰ هزار تومان اعتبار مورد نیاز برای هر بسته با بخش محرومیت‌زدایی سپاه و خیریه حضرت رقیه (س) هماهنگ شده و آنها مسئولیت تهیه حدود ۵۰ هزار بسته برای این مناطق را برعهده گرفته‌اند. چراکه ممکن بود در این مناطق مشارکت مردمی به میزان کمتری باشد و به این ترتیب با بخش محرومیت زدایی سپاه تفاهمی امضاء شد. به این ترتیب نیازی نیست در این استان‌ها از مشارکت کمیته امداد استان و خیرین برای تهیه اعتبار مورد نیاز بسته‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های لوازم التحریر دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد در حال توزیع است، اظهار کرد: تاکید ما این است که تا قبل از بازگشایی مدارس این بسته‌ها بهدست دانش‌آموزان برسد و کالاهای تهیه شده حتما باید از اجناس ایرانی و با کیفیت باشند.

زارع فرد در ادامه از پرداخت هزینه ثبت نام کتب درسی دانش‌آموزان تحت پوشش خبر داد و گفت: مبلغی در حدود ۳۰ هزار تومان بابت هزینه ثبت نام کتب درسی هم به استان‌ها پرداخت کردیم که شامل حال همه ۳۱۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش می‌شود و به حساب سرپرست آنها واریز می‌شود.

وی در ادامه توضیح داد: در برخی از استان‌ها به دلیل هم افزایی و تعداد زیاد خیرین، ارزش بسته‌های لوازم التحریر در مقطع دبستان به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان و در مقطع متوسطه تا ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافت. استان‌هایی که درآمد آنها بیشتر است مجاز هستند تا ضمن دریافت مجوز نسبت به افزایش مبلغ ارائه این خدمات به افراد تحت پوشش اقدام کنند. همچنین بعضی از استان‌ها با مراکز مختلف مثل آستان قدس، مرکز اوقاف و مجموعه مراکز نیکوکاری و خیریه‌ها قراردادی بستند و برای تهیه بسته لوازم التحریر بین آنها و کمیته امداد هم‌افزایی اتفاق افتاد. حدود ۲۵ میلیارد اعتبار به استان‌ها فرستاده شده که  ۹.۵  میلیارد ویژه مناطق محروم بوده است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه