زمان توزیع سود سهام عدالت سال ۹۶ اعلام شد

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سود سهام عدالت سال ۹۶ از سال ۹۵ بیشتر خواهد بود و سعی می‌کنیم همانند سال گذشته در بازه زمانی اواخر دی ماه تا اواخر اسفندماه توزیع کنیم.

زمان توزیع سود سهام عدالت سال ۹۶ اعلام شد

به گزارش هشت دی،علی اشرف پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی در جمع خبرنگاران در مورد عملکرد این سازمان گفت: از اسفند سال ۹۵ کار جدیدی به نام ساماندهی سهام عدالت را راه‌اندازی کردیم و در اختیار ۴۹ میلیون سهامدار قرار دادیم. این کار تا مهر ۹۵ صورت گرفت و پس از آن کسانی که سهام یک میلیون تومانی داشتند ۱۵۰ هزار تومان سود دریافت کردند بقیه هم متناسب با سهام خودشان سودشان را دریافت کردند.

وی ادامه داد: از ۴۹ میلیون نفر سهامدار ۴۰ میلیون نفر شماره شبای خود را اعلام کردند و متناسب با سهام سود خود را دریافت کردند و کسانی که با تاخیر شماره شبا را اعلام کردند در چند روز اخیر سود خود را دریافت خواهند کرد بنابراین سود سهام سال ۹۵ در حال بسته شدن است.

وی در مورد توزیع سود سهام عدالت برای سال ۹۶ گفت: سود برای مشمولین ابلاغ شده که نزدیک به ۴ هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال ۹۶ اندکی بیشتر شده است و اگر هلدینگ‌ها در آبان مجامع خود را برگزار کنند این سود افزایش خواهد داشت اما مقدار قطعی آن را هنوز نمی‌دانیم. بنابراین سود سال ۹۶ از سال ۹۵ بیشتر خواهد بود و سعی می‌کنیم همانند سال گذشته در بازه زمانی اواخر دیماه تا اواخر اسفندماه توزیع کنیم.

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد کسانی که شماره شبای خود را اعلام نکردند، گفت: در جلسه‌ای که در شورای عالی اصل ۴۴ برگزار شد ابهامات مربوط به هفت میلیون نفر که در قید حیات هستند و مشمول سهام می‌باشند بررسی و مصوب شد اگر ظرف چند ماه آینده آزادسازی فروش سهام صورت بگیرد یک ابهامی در مورد ورقه سهام وجود خواهد داشت و ما نمی‌توانیم آنها را بلاتکلیف نگاه داریم.

وی ادامه داد: سود سهام این افراد در سال ۹۷ اگر تا پایان مهرماه اعلام کردند واریز خواهد شد و در غیر این صورت بنا بر تصمیم شورای عالی اصل ۴۴ و وزیر اقتصاد در جایی سرمایه‌گذاری خواهیم کرد که در این صورت پس گرفتن آن مشکل خواهد بود. لذا خواهشمندیم تا پایان مهرماه شماره شبا را اعلام کنید.

منبع:

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه