باهنر: کشور با دو مجلس باید اداره شود

باهنر گفت: بالاخره دولت و کسانی که دولت را تشکیل داده‌اند و در راس آن‌ها رییس جمهور باید مسئولیت همه کارهای خود را بپذیرند.

باهنر: کشور با دو مجلس باید اداره شود

به گزارش۸دی، محمّدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز(دوشنبه ۱۲ شهریور) در نشست خبری خود که در محل خبرگزاری مهر برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره بیانیه دو حزب کارگزاران و اعتدال توسعه علیه یکدیگر اظهار داشت: این اقدامات، فرافکنی است. بالاخره دولت و کسانی که دولت را تشکیل داده‌اند و در راس آن‌ها رییس جمهور باید مسئولیت همه کارهای خود را بپذیرند.

وی افزود: اینکه قرار باشد در مشکلات و چالش‌ها جا خالی دهیم جوانمردی نیست و البته از زمان دولت سوم و چهارم به جد معتقد بودم در بخش اقتصاد رییس سازمان رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد باید همدل باشند، اگر همدل نباشند مسائل اقتصادی یا کشور را نمی‌توانند مدیریت کنند.

باهنر ادامه داد: رییس جمهور شدن آقا روحانی نه کار حزب کارگزاران بوده نه اعتدال و توسعه و نه اصلان طلبان. اینکه قرار باشد در درون دولت اینگونه دعواها به وجود بیاد دولت و نظام ضرر می کند. مقامات اقتصادی دولت همدل و همراه شوند. همچنین این همدلی در بین سران قوا ضروری است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه مجلس دهم اکثریت ندارد و هر سه فراکسیون اقلیت هستند، اظهار داشت: ائتلاف ها عموماً مراکز ضعیفی هستند و در ائتلاف ها هم بده و بستان وجود دارد.

باهنر افزود: بر این اساس است که هیچ فراکسیون با اقتدار نمی‌تواند کار را جلو ببرد و در مجلس دهم اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از نظر کل ساختار مجلس در نظام جمهوری اسلامی و به تعبیر امام مجلس در راس امور است و واقعاً هم همینطور است و قانون اساسی هم بیشترین قدرت را در میان ارکان نظام به مجلس داده است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه من به این جمع‌بندی رسیده‌ام که کشور باید با دو مجلس اداره شود، گفت: مجلس نخست سنا خبرگان و نخبگان باشد و مجلس دیگر هم منطقه ای باشد.

وی ادامه داد: مجلس ما اکنون مجلس منطقه ای است و در مجلس منطقه ای آنقدر اولویت‌های گوناگون وجود دارد که با تنها چیزی که توجه نمی‌شود منافع ملّی است.
باهنر معتقد است که در ساختار کشور باید مرکزی به وجود بیاید که دقت آن صرفا بر روی منافع ملی باشد.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه