رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

سود سهام عدالت سال ٩۶ افزایش می‌یابد

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: سود سال ٩۶ به موجب مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر حدود ۴ هزار میلیارد تومان است به همین خاطر سود سال ٩۶ مشمولین سهام عدالت افزایش می‌یابد اما هنوز عدد قطعی ان مشخص نیست.

سود سهام عدالت سال ٩۶ افزایش می‌یابد

به گزارش ۸دی، علی‌اشرف عبدالله پوری حسینی در نشست خبری صبح امروز در خصوص سهام عدالت بیان کرد: از اسفند سال ٩۵ ساماندهی سهام عدالت اغاز و سامانه آن راه اندازی و صورتحساب به مشمولین داده شد و مهر سال گذشته صورتحساب‌ها بسته و برای ۴٩ میلیون نفر صورتحساب قطعی صادر شد.

وی افزود: دریافت شماره شبا از فروردین ماه سال جاری اغاز و همچنان ادامه دارد و سود مربوط به سال ٩۵ به حدود ۴٠ میلیون نفر پرداخت شد و لذا مشمولینی که شماره شبا ارائه نموده اند و راستی ازمایی شده اند سود دریافت کردند و مابقی تا شهریور واریز می‌شود و واریز سود سال ٩۵ کم کم بسته می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: سود سهام عدالت سال ٩۵ برای برخی از مشمولین ٨٠ هزار تومان و برای اقشار خاص ١۵٠ هزار تومان پرداخت شد که در این میان بسته به اصل ارزش سود دریافت کردند.

پوری حسینی گفت: سود سال ٩۶ به موجب مجامع شرکت‌های سرمایه پذیر حدود ۴ هزار میلیارد تومان است و یکی از بهترین شرکت‌ها هدلینگ خلیج فارس است که هنوز پایان مجمع ان‌ها نرسیده و سود سال ٩۶ مشمولین سهام عدالت افزایش می‌یابد و هنوز عدد قطعی ان مشخص نیست و اوایل ابان ماه مشخص می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد گفت: سعی می‌کنیم سود سال ٩۶ را تا دی و بهمن ماه به حساب مشمولین واریز کنیم.

پوری حسینی تصریح کرد: هنوز ٧ میلیون مشمول برای سود سال ٩۵ اقدام به ارائه شماره شبا نکرده اند و برای این نگه داشتن این سود مشکلی نیست ولی نگه داشتن برگه سهم امکان پذیر نیست و این امر باید ساماندهی شوند.

وی توضیح داد: ٧ میلیون مشمولی که شماره شبا نداده اند اگر تا مهر ماه اقدام کردند که واریز می‌شود ولی اگر اقدام نکنند سود در حساب بانکی و یا مشارکت در سرمایه گذاری صورت می‌گیرد و دیگر زمان واریز ان برای سایر مشمولین مشخص نخواهد برد و زمانبر می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: ازاد سازی سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و نتایج ان پس از بررسی اعلام می‌شود.

پوری حسینی در توضیح میزان واگذاری‌ها در سال جاری اظهار کرد: از ۶٣١بنگاه ٧۴ بنگاه واگذاری ان صورت گرفته و مهم‌ترین بنگاه شرکت کشت و صنعت مغان بوده که ارزش گذاری ان ١٧۶١ میلیارد تومان بوده و مبلغ فروش ان ١٨۶٠ میلیارد تومان است.

وی افزود: در دولت‌های گذشته میزان واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی ١٨درصد و در سال‌های بعد ۶٧ درصد ولی در حال حاضر به ١٠٠ درصد رسیده است.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به میزان در خصوص مشمولین جا مانده از سهام عدالت توضیح داد: در حال حاضر برنامه‌ای برای ثبت نام جدید و ثبت نام از مشمولین جا مانده نداریم، زیرا باید تکلیف ٧ میلیون مشمولی که شمارن شبا ارایه نکرده اند و ٢ میلیون مشمول متوفی مشخص نشود سری جدید ثبت نامه نداریم ولی اگر شورای عالی تصمیم گیری درباره ٧ میلیون مشمول کند امکان دارد سهام اسم افراد در صورت نداشتن مالکیت به مشمولین جا مانده تعلق گیرد.

پوری حسینی گفت: معاون وزیر ورزش اعلام کردند که تیم استقلال و پرسپولیس آمادگی واگذاری هستند و رئیس جمهور دستور دادند تا ابن واگذاری به اشخاص حقیقی صورت گیرد و اگر مجلس لایحه سال ٩٣ مربوط به این شرکت‌های را اصلاح کنند و امیدواریم این موضع در اسرع وقت بررسی شود.

منبع: میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه