نماینده مردم رشت:

بودجه ۳هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی به کار نخبگان نیامده است

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه رونق صندوق نوآوری در راستای حمایت از نخبگان ضروری است، گفت: بودجه نزدیک به ۳هزار میلیارد تومانی این صندوق به کار نخبگان نیامده است.

بودجه ۳هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی به کار نخبگان نیامده است

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به به آمارهایی مبنی بر بازگشت بیش از هزار نخبه ایرانی از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا طی ۳سال اخیر، گفت: در شرایط سخت اقتصادی کنونی نخبگان و جوانان نیاز به حمایت بیشتری دارند؛ هرچند ظرفیت دانشگاه‌های کشور به حدی است که تمامی جوانان می‌توانند در داخل به راحتی ادامه کشور دهند اما برای حمایت از نخبگانی که رفتن را به ماندن ترجیح می‌دهند باید تسهیلات و شرایط ویژه‌ای در نظر گرفت.

رونق صندوق نوآوری در راستای حمایت از نخبگان ضروری است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی همچون دکترا نیازمند شرایط پژوهشی و تحقیقاتی بیشتری هستند و تمامی دستگاه‌های مرتبط باید پای کار بیایند، افزود:  سرمایه‌گذاری در مراکز تحقیقاتی و رونق صندوق نورآوری و شکوفایی در راستای حمایت از نخبگان ضروری است.

بودجه نزدیک به ۳هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی به کار نخبگان نیامده است

وی همچنین با اشاره به اینکه خروج نخبگان برای کشور مشکل ایجاد می‌کند، ادامه داد: برای مقابله با این مشکل باید شهرهای علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان گسترش پیدا کنند اما روند کنونی این شرکت‌ها قابل پذیرش نیست چراکه نزدیک به ۳هزار میلیارد تومان بودجه دارد اما به کار نخبگان نیامده زیرا این بودجه را به صورت وام سوددار و به سختی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه اضافه کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شرکت‌های دانش بنیان را مشمول ماده ۲۳۶ کرده تا مشکلات و تخلفات آن مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طبق ماده ۲۳۶ هر گاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود. کمیسیون حداکثر ظرف ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت ‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.

همچنین تبصره ۱ این ماده آمده است: چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد، موضوع جهت رسیدگی به قوه‌قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه