رهبرانقلاب به کدام مجموعه تفریحیِ متعلق به یک «بانک دولتی» اشاره کردند؟+ عکس و فیلم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اخیری که با هیئت دولت داشتند، به اقدام خلاف یک بانک در بنگاه‌داری اشاره کردند.

رهبرانقلاب به کدام مجموعه تفریحیِ متعلق به یک «بانک دولتی» اشاره کردند؟+ عکس و فیلم

به گزارش ۸دی، رهبرمعظم انقلاب در دیداری که اخیرا و به مناسبت هفته دولت با رئیس و اعضای دولت دوازدهم داشتند، ضمن انتقاد از رفتارهای خارج از وظیفه بانک‌ها، نسبت به بنگاه‌داری و تصاحب املاک برخی از بانک‌ها فرمودند:

چرا بانک‌ها مشکل نقدینگی پیدا می‌کنند برای اینکه شعبه زیاد می‌کنند. برای اینکه آسایشگاه برای افراد خودشان می‌سازند. بنده یک وقتی در تهران از جایی عبور می‌کردم، دیواری طولانی بود که هرچی می‌رفتیم ادامه داشت! پرسیدم این تشکیلات عظیم برای کیست؟ گفتند مال فلان بانک است، بانک غلط می‌کند که چنین کاری کند. حالا اینکه تشکیلاتی است که لابد برای تفریح و این حرف‌ها است. بانک‌ها بنگاه‌داری می‌کنند. جلوی بنگاه‌داری بانک‌ها را بگیرید. بانک برای بنگاه‌داری نیست.

 

ماجرای این بخش از بیانات ایشان این است که یکی از دفعاتی که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای کوهپیمایی عازم ارتفاعات تهران بودند، در مسیر از یکی از همراهان نسبت به این محوطه محصور سوال میپرسند که به ایشان اطلاع می‌دهند این مجموعه متعلق به یک بانک دولتی است.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد اشاره اخیر رهبرمعظم انقلاب، احتمالا مربوط به یک مجتمع تفریحی- رفاهی در خیابان آجودانیه تهران، و معروف به «باشگاه آجودانیه» است. مجموعه‌ای عظیم که متعلق به بانک ملی است.

 

 

این مجتمع رفاهی عظیم شامل چندین تالار، رستوران و سالن ‌های ورزشی اعم از زمین فوتبال و استخر شنا بوده که در محیطی به مساحت قریب به ۷۰۰۰ متر مربع در آجودانیه تهران واقع شده که ارزش آن نیز چندین هزار میلیارد ریال تخمین زده می‌شود.

 

فیلم: در باشگاه آجودانیه بانک ملی چه خبر است؟

 

 

علاوه بر این مجموعه که از سال ۱۳۷۴ تبدیل به مجتمع رفاهی یک بانک دولتی شده، شرکت‌های زیادی نیز در حوزه‌های مختلف توسط این بانک اداره می شود که مصداق بارز بنگاه‌داری است که رهبرانقلاب بارها نسبت به بنگاه داری بانک‌ها و تاثیرات سوءی که بر اقتصاد کشور دارد، هشدار دادند.

از همین رو انتظار میرود عبدالناصر همتی که به تازگی سکان هدایت بانک مرکزی را برعهده گرفته است، با عمل به توصیه رهبرمعظم انقلاب که فرمودند: “بانک مرکزی در برابر هزینه های سنگین و بی نظمی هایی که کشور را دچار مشکل می کنند با قدرت بایستد“، ‌ باقدرت در مقابل اقدامات هزینه‌ساز و غیراقتصادی بانک‌ها ایستاده و در مسیر جراحی بزرگ نظام بانکی، سایر ارگان‌ها و دستگاه‌ها نیز به کمک او بیایند.

 

نمایی از باشگاه آجودانیه که در سمت چپ تصویر دیوار آن مشخص است
باشگاه آجودانیه بانک ملی
نمایی از داخل باشگاه آجودانیه متعلق به یک بانک دولتی
دیوار باشگاه آجودانیه در سمت چپ تصویر مشخص است

 

البته این تنها مجتمع تفریحی متعلق به بانک‌ها و به خصوص بانک‌های دولتی نیست؛ کمی پایین‌تر در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه) نیز مجتمع‌های تفریحی عظیم دیگری نیز واقع شده است که باشگاه بانک مسکن، از جمله این مجتمع‌هاست که با پول سپرده گذاران و سرمایه مردم، خریداری و در اختیار عده محدودی از کارکنان و … قرار گرفته است. مشرق در گزارش‌های بعدی بیشتر به این موضوع خواهد پرداخت.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه