نماینده رشت مطرح کرد:

انتظار داشتم استاندار در انتصابات دقت بیشتری انجام دهد/ برخی انتصابات در حوزه بخشداری ها کاملا غیر قانونی است

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه فردی انتصاب شود که هیچ رابطه حقوقی با دولت نداشته باشد و یک روز کار مدیریتی نکرده برای استان آسیب است.

انتظار داشتم استاندار در انتصابات دقت بیشتری انجام دهد/ برخی انتصابات در حوزه بخشداری ها کاملا غیر قانونی است

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در خصوص انتصابات اخیر استاندار گیلان که حواشی و واکنش هایی را در پی داشته است، اظهار داشت :با ورود آقای سالاری به عنوان شخصی که یک دوره در استان بوشهر استاندار بودند ،انتظار داشتیم دقت بیشتری در انتصابات انجام دهند تا شاهد حاشیه هایی نباشیم.

نماینده مردم رشت ادامه داد : ما در جلساتی به ایشان تاکید کرده بودیم که در انتصابات، نخست فرد بومی را انتخاب کنند و دوم افرادی که صلاحیت های لازم را دارند.بدین جهت ما تذکر دادیم افرادی که سوابق خوبی دارند و کسانی هستند که می توانند به مردم کمک کنند را ملاک قرار دهند، عقل سیاسی حکم می‌کند که از این نگاه استفاده کنیم اما متاسفانه بدین صورت عمل نشد.
وی با بیان اینکه بحث عدم انتخاب افراد از جناح ها و دیگر گروههای سیاسی توسط استاندار مطرح شده گفت : این حرف ، سخن عاقلانه ای نیست .در حال حاضر و در این مقطع زمانی، جنگی که بر مردم ما تحمیل شده، جنگ اقتصادی است. رئیس‌جمهور اعلام می‌کند که ما باید از همه ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم تا از این بحران خارج شویم .اما استاندار دوباره همان حرف های تکراری و غیر اصولی را تکرار می کنند که ما کسانی را که در ستاد دیگر آقایان بودند را به کار نمی گیریم و این باعث می شود که افراد هم شیوه های دیگری را به کار بگیرند برای نزدیک شدن به پستهای استانداری یا پست های اجرایی و مخفی کاری می شود و این کار درستی نیست.
وی ادامه داد : بنده مثالی می زنم و آن اینکه معاون سیاسی همین دولت در همین استان سالیان سال در دولت‌های گذشته مدیر کل بود، مسئول بود، و یا معاون عمرانی ، مدیرکل مسکن شهرسازی بود، شاید بتوانیم مثال های متعددی بزنیم که این موارد از آن مدیران اجرایی هستند که در دولت‌های گذشته نیز کار کرده اند چون این افراد فعالیت های تخصصی دارند.
وی تصریح کرد :اما فردی را از بیرون آورده اند که او مدیران استانی را گزینش کند تا مورد تایید قرار بگیرد که مدیر بشود یا نه! فردی که هیچ ارتباطی با استان نداشته و در فضای سیاسی و فرهنگی استان اصلا حضور نداشته چطور باید برای انتصابات تصمیم بگیرد ،این توهین است حتی به گروه های سیاسی اصلاح طلب

وی ادامه داد : معاون سیاسی آوردند که عملاً بعد از چند ماه متوجه اشتباه خود شدند و معاون سیاسی نتوانست موفق شود. شاید یکی از مشکلاتی که در استانداری ایجاد شد بخاطر ضعف معاون سیاسی بوده است.
کوچکی نژاد اظهار کرد: اخیرا هم شنیده ایم که می خواهند یک معاون سیاسی دیگر از خارج از گیلان بیاورند و این توهین بزرگی به گروه های سیاسی ،اصلاح طلبان درون استان است . این همه نیروی منصف داریم که نگاه منصفانه دارند و میخواهند به استان کمک کنند یا در مقاطعی به استان کمک کرده اند در بزنگاه ها کنار مردم بوده اند،بر علیه مردم نبوده اند و این نیروها در استان فراوانند ، چرا باید از خارج استان بیاورند .
نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود :اینکه یک فرماندار یا معاون سیاسی از خارج استان بیآورند به اعتقاد من نتیجه مثبت نمیگیرند بمانند گذشته که نتیجه منفی گرفتند.بعد از ۴۰ سال ما نباید بگذاریم که مدیران ما اشتباه کنند .البته ما این تذکر را به وزیر کشور دادیم ،برخی از بخشدارانی که انتصاب شدند هنوز به آنها حقوق پرداخت نمی شود چون هیچ قابلیت استخدامی ندارند وزیر کشور رسما اعلام کرده است که نمیتوانند حقوق دریافت کنند چون استخدام دولت نیستند یا کسانی را میآورند بعنوان مشاور ،بخشدار استفاده میکنند که از نظر قانونی دچار مشکل هستند یا سربازی را میآورند و پست مشاوره به او میدهند که گذشته خوبی نداشته است و در فضاهای سیاسی حضور دارد وعلیه جریان انقلاب موضع گیری می کند.
وی اضافه کرد به نظر من این موارد آسیب هایی است که ما در سیستم مدیریتی استان داریم و آقای استاندار باید تغییر رویه دهد. به اعتقاد من لجبازی کردن با واقعیت های استانی به خود وی آسیب میرساند ما به وزیر کشور هم گفتیم انشاالله که وزیر کشور هم عاقلانه رفتار کند واگر این ماجرا ادامه پیدا کند ما از اهرم و حتی قدرتی که در اختیار نمایندگان است استفاده میکنیم .
وی گفت :استان گیلان استان بسیار مهمی است ، باید به بخش صنعت،بیکاری،اشتغال جوانان و تولید برسیم به جای اینها اگر ما بیاییم در فضا های سیاسی التهاب ایجاد کنیم یک بار با قوه قضاییه ، بار دیگر با بحث دیگری درگیر شویم جز هزینه تحمیل کردن به مردم استان هیچ دردی را دوا نمیکند.

کوچکی نژاد در خصوص انتصابات استاندار و دخالت جریانات خاص و تحت فشار قرار دادن استاندار توسط این جریانها در انتخاب افراد برای پست های مدیریتی گفت :برخی جریانات افراطی هستند که استاندار را تحت فشار قرار می دهند و بنده معتقدم جریانات اصلاح طلبان و اصولگرایان دو جریان شناخته شده نظام هستند که نظام نیز این جناح ها را به رسمیت میشناسد ولی افراطی گری کسانی که بر علیه نظام و انقلاب حرکت میکنند ،آنهایی که در فتنه ۸۸ بر علیه نظام سنگ پرانی کردند ،کسانی که در فتنه سالهای گذشته کمک کردند و آنهایی که در شب نشینی های خود بر علیه ارکان نظام حرف میزنند و آن دسته ای که به شکی با بیرون و ضد انقلاب ها ارتباط دارند این افراد نه اصلاح طلب هستند و نه اصولگرا ، معتقدم که با این نوع از تفکرات باید با شدت برخورد شود.

نماینده مردم شهرستان رشت در زمینه ی نقش دستگاههای نظارتی مانند سازمان بازرسی در انتصابات غیر قانونی گفت :دیوان محاسبات و سازمان بازرسی دستگاه هایی هستند که اهرم کنترلی محسوب می شوند و تخلفات دستگاه ها را سریع می توانند به بالاترین مقام اجرایی استان گزارش دهند قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم دادستانی در خیلی از جهات میتواند ورود کند .بنده معتقدم که انتصابات یک حدودی دارد واستعلام ها و روشی دارد که باید همه موارد آن رعایت شود اگر غیر از این باشد سازمانهای بازرسی میتوانند ورود کرده و جلوگیری کنند .
کوچکی نژاد افزود : اینکه فردی انتصاب شود که هیچ رابطه حقوقی با دولت نداشته باشد !مثلا بخش دار شود!معاون فرماندار شود! رئیس آموزش و پرورش و رئیس شبکه بهداشت زیر دست کسی باشد که یک روز کار مدیریتی نکرده باشند و به صرف اینکه در ستاد فلان شخص دو شعار داده باشد ،این آسیب است برای استان ،اینگونه انتصابات واقعا انتصابات غیر قانونی هستند .ما تاکید کردیم و گزارش دادیم و باز هم تاکید می کنیم که جلوی اینگونه کار های غیر قانونی باید گرفته شود.

منبع: رویداد گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه