رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس

مجلس با استیضاح برخی وزرا کمک بزرگی به دولت کرد

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور به‌علت وجود گروه‌های سیاسی در بدنه دولت قادر به تغییر در تیم اقتصادی نبود، گفت:‌ مجلس با استیضاح برخی از وزرا باری از روی دوش دولت برداشت.

مجلس با استیضاح برخی وزرا کمک بزرگی به دولت کرد

به گزارش ۸دی، جبار کوچکی‌نژاد در رابطه با  تغییر در تیم اقتصادی دولت اظهار داشت: رئیس جمهور به‌علت وجود احزاب و گروه‌های سیاسی قادر به تغییر در تیم اقتصادی خود نبود اما مجلس با این رویه فعلی و با استیضاح وزرای اقتصادی باری را از دوش دولت برداشت.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به‌اعتقاد بنده ‌استیضاح دو وزیر امور اقتصادی و کار توسط مجلس کمک بزرگی به دولت و شخص رئیس جمهور کرد زیرا وی به‌علت برخی مسائل سیاسی و جناحی موجود در بدنه دولت، قادر به اجرای تغییر در تیم اقتصادی نبود.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس‌ ابراز داشت:‌ حضور رئیس جمهور در رسانه ملی و اعلام تمایل وی به اعمال برخی تغییرات در بدنه دولت موجب شد مجلس نیز برای اعاده مطالبات به‌حق جامعه،‌ نخبگان،‌ فرهنگیان و عموم مردم فرآیند استیضاح وزرای اقتصادی را کلید بزند.

نماینده مردم رشت در مجلس‌‌ خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال گذشته چندین جلسه غیرعلنی در مجلس برای بررسی وضعیت آشفته بازار اقتصاد کشور برگزار شد که در آن جلسات جهانگیری معاون رئیس جمهور به‌نمایندگی از دولت حاضر شده نظرات و انتقادات شدید نمایندگان را استماع کرد.

کوچکی‌نژاد با ابراز اینکه اخطارهای لازمه به دولت در مورد اوضاع اقتصادی داده شده بود تصریح کرد:‌ اشتباه بزرگی که رئیس جمهور و مجموعه دولت پس از دریافت اخطارهای لازمه از سوی مجلس مرتکب شدند این بود که برای تغییر در سیستم تیم اقتصادی دولت اقدام عاجلی انجام ندادند.

وی با اعلام اینکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی باعث خروج سرمایه‌های بسیاری از کشور شد بیان داشت:‌ با این تصمیم دولت بیش از ۲۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج شد که نه‌تنها در مسیر اصلی خود هزینه نشد بلکه توسط افراد صاحب‌نفوذ در بانک مرکزی مورد حیف و میل قرار گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان خرید زمین و ویلا در خارج از کشور توسط برخی افراد فرصت‌طلب را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ این افراد با نفوذ در بدنه بانک مرکزی اقدام به گرفتن مقادیر بسیار زیادی ارز با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومانی کرده و سپس آن را در مصارف شخصی خود هزینه کردند.

نایب‌رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس فشار مجلس را زمینه‌ساز برکناری رئیس کل بانک مرکزی دانست و اظهار داشت:‌ مجلس برای جامه عمل پوشاندن به مطالبات مردم و برای جلوگیری از تشدید فشارهای اقتصادی اقدام به تغییر رویه خود به‌سمت استیضاح وزرای دولت کرد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه