اردوهای جهادی رزمایشی برای خدمت رسانی در مناطق محروم؛

سپاه و بسیج پشت مردم در سختی های معیشتی/ یا علی گفتند و جهاد آغاز شد

اردوهای جهادی یکی از راهکارهای مناسب برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم است که هر ساله با استقبال گسترده دانشجویان بسیجی و نظر ویژه سپاه و بسیج برگزار می شود، به یقین خدمات جهادی می تواند هزاران تبلیغ دشمن علیه نظام را خنثی کرده و دروغ گویی دشمنان را در ذهن مردم آشکار کند.

سپاه و بسیج پشت مردم در سختی های معیشتی/ یا علی گفتند و جهاد آغاز شد

به گزارش ۸دی، اردوهای جهادی برای خدمت به مناطق محروم اقدامی پسندیده ای است که با فراگیر شدن این فرهنگ در کشور می تواند باعث تحولات فراوان در تمام عرصه ها در کشور شد.

 

خدمات جهادی تنها به اقدامات عمرانی خلاصه نشده و می تواند در تمام شئون زندگی مردم و مسئولان حاکم شود و برکات زیادی به بار آورد.

 

۲۵ مرداد ماه بود که سردار محمد عبدالله پور، از خدمات گروه‌های دانشجویی جهادی شهید زمانی و شهدای هسته‌ای در روستاهای پلنگ دره، استخر گاه و دفراز توتکابن رودبار بازدید کرد.

 

فرمانده سپاه قدس گیلان در این بازدید از نزدیک با خدمات جوانان بسیجی در قالب گروه‌های جهادی در این مناطق آشنا و در گفت‌وگو با تعدادی از مردم بومی از مشکلات آن‌ها مطلع شد و دستورات لازم جهت پشتیبانی برای رفع این مشکلات توسط بسیجیان جهادی را ارائه کرد.

 

گروه‌های جهادی شهید زمانی و شهدای هسته‌ای از بسیج دانشجویی دانشگاه گیلان متشکل از برادران و خواهران با ظرفیت هفتاد نفر در روستاهای پلنگ دره، استخر گاه و دفراز از توابع بخش رحمت‌آباد بلوکات توتکابن رودبار از تاریخ ۱۸ تا ۲۸ شهریور مستقر شدند.

 

در این اردوی جهادی کارگروه‌های عمرانی، بهداشت و سلامتی، تولید و اشتغال، فرهنگی و آموزشی فعال بوده و هرکدام پروژه‌هایی را تعریف کرده و دنبال می‌کنند.

 

در کارگروه عمرانی پروژه هدایت آب‌های سطحی در روستاهای پلنگ دره و استخر گاه، هدایت آب‌های کشاورزی و حل مشکل آب‌رسانی در روستای دفراز برنامه‌ریزی و اجرا شد و در کارگروه فرهنگی و آموزشی برگزاری کلاس‌های آموزشی ازجمله نمد دوزی، کار با چرم و غیره برای ۱۱۰ نفر از دانش آموزان این سه روستا برگزار شد.

 

در کارگروه بهداشت و درمان خدمات پزشکی و دندان‌پزشکی برای مردم این مناطق برگزار و در کارگروه تولید و اشتغال نیز از ظرفیت اساتید دانشگاه برای کمک به توسعه اشتغال و ترویج اقتصاد مشاغل خانگی و ایجاد انگیزه برای روستاییان متناسب با ظرفیت‌های هر روستا اجرا شد.

 

نظر ویژه سپاه و بسیج به بحث اردوهای جهادی باعث الفت قلب مردم شده است به یقین خدمات جهادی می تواند هزاران تبلیغ دشمن علیه نظام را خنثی کرده و دروغ گویی دشمنان را در ذهن مردم آشکار کند.

 

کشور امروز به شدت نیاز به این خدمات دارد زیرا تبلیغات رسانه ای دشمن از یک سو و برنامه های منسجم دشمن برای فشار اقتصادی از طرف دیگر باعث شده کشور در شرایط حساسی قرار گیرد.

 

در گفتگویی که با یکی از کارشناسان وزارت نفت داشتم وی به صراحت می گفت که دشمن کمر را برای نابودی صنعت نفت ایران به عنوان شاهراه بودجه کشور بسته و حتی خریدن یک پیچ و مهره را از طرف های خارجی به شدت رصد می کند و با تمام توان در صنعت نفت ایران اخلال گری می کند.

 

عمق برنامه های استراتژیک دشمن برای جمهوری اسلامی بسیار سهمگین بوده و شاید هر کشوری جز ایران بود با این حجم از فشار فلج می شد و نمی توانست هیچ اقدامی انجام دهد، اما جمهوری اسلامی به لطف همین کارهای جهادی که برخی آن را کوچک جلوه می دهند زنده است و از خطرات سهمگین می گذرد.

 

خیر و برکت کارهای جهادی فقط در امور ظاهری خلاصه نمی شود و خدای متعال هم به این دست کارها نظر ویژه ای کرده و به آن برکتی چند برابر از حد انتظار می دهد، مشکل مسئولان ما این است که هنوز که هنوز است به قدرت کار جهادی ایمان نیاورده اند، البته برخی نیز توان اجرای این گونه کارها را ندارند و از اصل آن را زیر سوال می برند.

 

اما در مخلص کلام باید گفت کارجهادی مسئولان را به مردم نزدیک و مردم را به مردم نزدیک تر می کند، مشکلات عدیده و سخت را آسان حل می کند، کشور را به پیشرفت رسانده و ایران را آباد می کند، اگر شما هم خواهان کار جهادی هستید بسم الله!

 

در تصاویر زیر بخش کوچکی از تلاش جهادگران گروه های جهادی شهید زمانی و شهدای هسته ای در روستاهای پلنگ دره، استخرگاه و دفراز توتکابن رودبار را مشاهده می کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه