آیت الله عاملی در یادواره شهدای عملیات کربلای ۲:

سردار قلی پور از شهدای بی نظیر جبهه های دفاع مقدس است/ برای انقلاب هزینه های سنگینی داده ایم

نماینده ولی فقیه در اردبیل شهید قلی پور را شهیدی بی نظیر خواند و گفت: ما برای این انقلاب هزینه های سنگینی داده ایم.

سردار قلی پور از شهدای بی نظیر جبهه های دفاع مقدس است/ برای انقلاب هزینه های سنگینی داده ایم

به گزارش خبرنگار هشت دی،  آیت الله سیدحسن عاملی عصر امروز در یادواره شهید محمود قلی پور و ۱۹۸ شهید عملیات کربلای ۲ در مزار شهدای رشت با بیان اینکه ممکن نیست کسی قرآن بخواند و مقام عالم و متقی را از خداوند نخواهد، اظهار کرد: مقام عدل و شهدا مقاماتی هستند که قرآن خوانان از خداوند درخواست می کنند.

وی با اشاره به اینکه ملت ما ملت آرمانی است، اظهار کرد: ما برای این انقلاب هزینه بسیار سنگینی پرداخت کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در اردبیل سه راه خدمت برای هدایت خلقت را انبیا، علما و شهدا دانست و گفت: در رأس همه این ها انبیاء قرار دارند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه در طول تاریخ پای هیچ مفهومی مثل امامت و بیت المقدس خون ریخته نشده است، افزود: این نشانه حساسیت خدا به رهبریت صالح است.

وی با اشاره به اینکه شیعه می داند ابر قدرت هر جایی برود سیاست به همان سو می رود، اذعان کرد: امکان ندارد خداوند قدرت و تولیت مردم را به دست نادانی چون ترامپ بسپارد.

 

** رهبریت صالح یکی از فلسفه های انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در اردبیل رهبریت صالح را یکی از فلسفه های انقلاب اسلامی دانست و افزود: یکی دیگر از فلسفه های بزرگ انقلاب اسلامی ولایت فقیه است.

امام جمعه اردبیل در رابطه با جایگاه ولایت فقیه، تصریح کرد: شخصی که می خواهد برای ۴۰ نفر ولی فقیه باشد باید عقل ۴۰۰ نفر را داشته باشد.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان برزیل از موزه مجلس، گفت: نمایندگان برزیل با دیدن عکس رضاشاه در دو موقعیت سرباز و شاه تعجب کردند و گفتند آیا در کشور شما یک سرباز، رئیس جمهور می شود؟ و این موضوع مایه شرم ما بود.

آیت الله عاملی با بیان اینکه امام(ره) نترس و شجاع بود، اضافه کرد: روزی مرجعی به شاه گفت اگر مرا اذیت کنی از کشور می روم اما امام همیشه میفرمودند اگر اذیت کنی تو را از کشور بیرون می کنم.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه اگر آن زمان یک رهبر آرمانی داشتیم مملکت ما اینگونه غارت نمی شد، تصریح کرد: قریب ۵۰۰سال در سرازیری تجزیه خاک کشورمان بودیم.

وی ضمن تشریح برخی دیگر از چپاول گری های دشمن در ایران، بیان کرد: ساعت ها می توانم درباره غارت کشور صحبت کنم، رضاخان خاک ما را که با غیرت و ایثار به دست آمده بود به راحتی می فروخت.

** بزرگترین صنعت ایران از انگلستان وارد می شد

نماینده ولی فقیه در اردبیل با اشاره به نبود قدرت نظامی و اقتصادی در گذشته و لقب عقب مانده ترین کشور در علم، اذعان کرد: در آن زمان بزرگترین صنعت ما داشتن پیکان از انگلستان بود.

وی شهید قلی پور را شهیدی بی نظیر خواند و گفت: ما برای این انقلاب هزینه های سنگینی داده ایم، مگر می شود یک وجب از خاک ما را قیمت گذاری کرد؟

نماینده ولی فقیه در اردبیل با بیان اینکه اکنون از نظر بنیه ملی با وجود محاصره تکنولوژی از سوی کشورهای دیگر به نقطه ای رسیده ایم که ۵۴ کشور از اسلحه ما استفاده می کنند، اذعان کرد: انقلاب اسلامی فقط در صدد پایین آوردن رژیم شاهنشاهی نبود، بلکه یک فکر جدید با وجود فرماندهانی چون شهید دستغیب یا شهید مدنی که هرکدام به منزله یک ملت هستند را در خود داشت.

امام جمعه اردبیل نظام پایه گذاری شده انقلاب را منبع ترسی برای دشمنان دانست و اضافه کرد: اکنون کشور ما خودش تصمیم گیرنده برای خودش است.

 

برای مشاهده تصاویر این خبر اینجا کلیک کنید

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه