آل سعود منتظر جنگ داخلی باشد/ تلاش ایران برای وقوع جنگ داخلی در عربستان!

البته در این میان ایران به عنوان رقیب اصلی عربستان سعودی در منطقه، برای وقوع چنین جنگی داخلی در عربستان تلاش می کند!

آل سعود منتظر جنگ داخلی باشد/ تلاش ایران برای وقوع جنگ داخلی در عربستان!

به گزارش ۸دی نیوز، “سعد الفقیه” فعال سیاسی سرشناس مخالف رژیم آل سعود که بیش از دو دهه است در لندن اقامت دارد و علیه دیکتاتوری آل سعود فعالیت می کند، در جدید ترین اظهارات و تحلیل سیاسی خود از آینده سیاسی عربستان سعودی، پیش بینی کرد در آینده ای نزدیک جنگ داخلی در عربستان رخ خواهد داد.

وی که با شبکه خبری CNN آمریکا گفتگو می کرد، در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: به اعتقاد بنده در چند ماه آینده درگیری و نزاع شدیدی میان شاخه های مختلف بر سر قدرت سیاسی در عربستان رخ خواهد داد. در واقع علت این درگیری، نبرد برای دستیابی به کرسی پادشاهی است.

این فعال سیاسی سعودی در مورد تغییرات اخیری که ملک “عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود” در برخی سمت ها انجام داد، گفت: به اعتقاد بنده پادشاه سعودی در حال تلاش است که زمینه را برای پادشاهی فرزندش شاهزاده “متعب بن عبدالله” آماده کند از همین رو دست به چنین تغییراتی زد.

“سعد الفقیه” در ادامه گفت: اما شاهزاده “متعب” برای دستیابی به کرسی پادشاهی با رقیب بسیار سرسختی بنام شاهزاده “محمد بن نایف” وزیر کشور فعلی که فرزند ولیعهد سابق است، مواجه شده است. بر همین اساس به نظر بنده اختلاف و درگیری در آینده روز به روز افزایش می یابد.

این فعال عربستانی افزود: با توجه به اینکه شکاف میان شاخه های مختلف جامعه و عشایر و قبایل مختلف عربستانی نیز وجود دارد، به نظر بنده اختلاف موجود در حاکمیت به سطح جامعه هم کشیده خواهد شد و در نهایت به جنگ داخلی در عربستان منجر می شود.

وی همچنین مدعی شد: البته در این میان ایران به عنوان رقیب اصلی عربستان سعودی در منطقه، برای وقوع چنین جنگی داخلی در عربستان تلاش می کند!

“الفقیه” در ادامه گفت: به اعتقاد بنده شاهزاده “سلمان بن عبدالعزیز آل سعود” که در حال حاضر ولیعهد عربستان است، به هیچ وجه شانسی برای به قدرت رسیدن ندارد. بهترین بهانه برای کنار زدن وی از قدرت، حال جسمی و بیماری های وی است.

منبع: شیعه آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه