گفتار درمانی منجر به رفع مشکلات معیشتی مردم نمی شود

چرا روحیه پاسخگویی دولت شهید رجایی در دولت تدبیر و امید به فراموشی سپرده شده است؟

گفتار درمانی منجر به رفع مشکلات معیشتی مردم نمی شود

۸دی: جواد زبردست گشتی به مناسبت هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر ضمن تبریک هفته دولت مواردی از ویژگی های رفتاری شهیدان «رجائی و باهنر» رابرای دولتمردان یادآورشد که  در ادامه می آید:

هشتم شهریور سال ۱۳۶۰ روز بسیار تلخ و درد آوری بود، دو انسان والا مقام در راس نظام، یکی رییس جمهور و دیگری نخست وزیر ولی از همه مخلص تر، دلسوز تر، متوازع تر و ولایی تر بودند، دو انسانی که از کودکی گرمی و سردی روزگار را چشیده بودند، درد فقر و محرومیت را حس کرده بودند، پا به پای انقلاب از سال ۴۲ با امام عزیز بودند. مبارزه کردند، زندان رفتند، شکنجه ها دیدند و پس از پیروزی انقلاب هم تصدی امور را بدست گرفتند.

نامگذاری هفته دولت در سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر به این خاطر است که خصوصیات رفتاری و اخلاقی آن شهیدان سرافراز، الگو و سرمشق دولتمردان باشد، مسئولان باید بدانند که رفتار و زندگی آنها در جامعه همانند یک فرهنگ می شود. اما آیا به این مهم توجه گردیده است و آیا ما عملکرد دولتمردان فعلی ما را می توانیم بعنوان یک الگو در جامعه ترویج نماییم؟ پاسخ به این «مهم» را به سادگی می توان در سئوالات زیر جستجو کرد.

چرا روحیه ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر در دولتمردان فعلی ما وجود ندارد؟ چرا دولتمردان ما از اشرافی گری و تجمل گرایی که امری نکوهیده در دین مبین اسلام است و بارها در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد نکوهش قرار گرفته است، اجتناب نمی کنند؟ چرا روحیه پرکاری و مردمی بودن  در دولتمردان فعلی ما وجود ندارد؟

دولت شهید رجایی که وارث نابسامانی طاغوت، دولت بنی صدر و دولت موقت بود به جای نفی و نقد، به اقدام  و کار بسنده می کرد.

چرا این دولت تاکنون جزء بیان ضعف دولتهای قبلی و کمرنگ نمودن نقاط قوت دولت های گذشته و گفتار درمانی، اقدامی انقلابی برای رفع مشکلات معیشتی و اشتغال جامعه نداشته است؟ چرا روحیه پاسخگویی دولت شهید رجایی  در دولت تدبیر و امید به فراموشی سپرده شده است؟ دولت شهید رجایی یک دولت مکتبی بود، ما نمی گوییم که دولت تدبیر و امید یک دولت مکتبی نیست اما به راستی چرا در عملکرد این دولت، مصادیق یک دولت مکتبی وجود ندارد؟

در دولت شهید رجایی همواره اعتقاد به این بود که اقتصاد کشور باید بر اساس عرضه و تقاضا باشد و به عبارتی دولت شهید رجایی با اقتصاد دولتی مخالف بود، اما چرا در این دولت این نگاه وجود ندارد و چرا این دولت، دولت چند درصد جامعه است؟ آیا به غیر از این است که متأسفانه خیلی افراد از راه اقتصاد دولتی به جاهایی رسیده اند؟ چرا دولت تدبیر و امید اهتمامی برای تعیین تکلیف موضوع گم شدن میلیاردها دلار ارز دولتی را ندارد؟

این ها بخشی از ویژگی های دولت مردمی شهید رجایی بوده است که در دولت تدبیر امید یا  اصلا وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد بسیار کمرنگ است، قطع به یقین در این یاد داشت کوتاه نمی توان به تمام ویژگی های دولت شهید رجایی پرداخت، اما واقعیت های موجود لزوم بازنگری و بیان چندین باره ویژگی های دولت شهید رجایی را می طلبد.

جواد زبردست گشتی ـ مدیرعامل توسعه فناوری و ارتباطات گیلان

شهریور ۹۷

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه