هند خرید نفت ایران را متوقف نمی‌کند

یک مقام ارشد دولت هند گفت، این کشور خرید نفت از ایران را به طور کامل متوقف نخواهد کرد و استراتژی خود در خصوص خرید نفت از تهران را پس از دیدار با مقامات ارشد آمریکایی در هفته آینده نهایی خواهد کرد.

هند خرید نفت ایران را متوقف نمی‌کند

به گزارش ۸دی، قرار است روز ۶ سپتامبر، وزرای امور خارجه و دفاع آمریکا با همتایان هندی خود دیدار و گفت وگو کنند.

یک مقام هندی مطلع از سیاست خرید نفت هند که نخواست نامش فاش شود گفت: «قطعا ما قصد نداریم خرید نفت از ایران را به صفر برسانیم.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا سیاست خرید نفت هند از ایران پس از مذاکره دو هفته آینده با مقامات آمریکایی روشن خواهد شد گفت: «بله. این بالاترین سطح دیداری است که ما با آمریکا خواهیم داشت.»

آمریکا از تمام کشورهای جهان خواسته تا خرید نفت از ایران را به صفر برسانند. هند، مهمترین مشتری نفت ایران پس از چین، تاکنون تصمیمی در مورد میزان کاهش خرید نفت از ایران اتخاذ نکرده و همچنان به دنبال معاف شدن از تحریم های آمریکاست.

هند قبلا از پالایشگاه هایش خواسته تا خود را برای کاهش شدید خرید نفت از تهران از ماه نوامبر آماده کنند.

دهلی نو تاکنون تعهد خود نسبت به تبعیت کامل از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران را اعلام نکرده، اما آماده است تا برای حذف نشدن از سیستم مالی آمریکا خرید نفت از تهران را کاهش دهد.

در جریان دور قبلی تحریم ها، هند یکی از معدود کشورهایی بود که خرید نفت از ایران را ادامه داد، هرچند که به دلیل تحریم های کشتیرانی، بیمه و بانکی ناگزیر به کاهش خرید نفت از این کشور شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه