موگرینی: حفظ برجام با توجه به تحریم‌های آمریکا، چالش‌برانگیز است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر اینکه حفظ برجام به نفع امنیت کشورهای عضو این اتحادیه است گفت: «حفظ برجام با توجه به بازگشت تحریم‌های آمریکا، کاری چالش برانگیز است».

موگرینی: حفظ برجام با توجه به تحریم‌های آمریکا، چالش‌برانگیز است
به گزارش ۸دی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس‌جمهور اتریش در وین، بر تلاش این اتحادیه برای حفظ و ادامه توافق هسته‌ای برجام تاکید کرد.

دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بیانیه‌ای درباره دیدار عصر چهارشنبه (دیروز) موگرینی با رئیس‌جمهور اتریش در وین دیدار منتشر کرد؛ دیداری که در آن دو طرف درباره مسائلی از قبیل بالکان و برجام صحبت کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برجام به «الکساندر ون در بلن» گفت: «ما فرصتی برای تبادل نظر درباره کاری که داریم می‌کنیم تا توافق هسته‌ای ایران را حفظ کنیم، داشتیم؛ توافقی که بعد از مذاکراتی طولانی در وین حاصل شد در نتیجه ما باید روح وین را حفظ کنیم. بار دیگر باید بگویم که (حفظ برجام) به نفع امنیت خود ما است».

وی ادامه داد: «توافق(برجام) دارد کار می‌کند، حفظ توافق با توجه به اعمال مجددد تحریم‌های آمریکا کاری چالش برانگیز است اما ما با همه کشورهای عضو و همه شرکایمان در سراسر جهان در حال همکاری هستیم تا اطمینان حاصل کنیم، برجام ادامه یابد».

موگرینی افزود: «ما معتقدیم که ممانعت از تولید سلاح اتمی توسط ایران، حیاتی است و برای یک بار هم که ما یک توافق عدم گسترشِ کارآمد داریم، باید از آن حمایت کنیم».

اظهارنظر ادعایی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی صورت گرفته که ایران همواره تاکید کرده که برنامه هسته‌ای این کشور تنها برای استفاده صلح آمیز است و گزارش‌های متعدد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بارها اذعان کرده که برنامه هسته‌ای ایران نظامی نبوده است.

از سوی دیگر، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی فتوایی درباره ممنوعیت داشتن یا استفاده از سلاح اتمی صادر کرده و تاکید داشته‌اند که سلاح‌های کشتارجمعی هیچ جایگاهی در جمهوری اسلامی ایران ندارد.

اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره «چالش برانگیز» بودن حفظ برجام به دنبال خروج آمریکا از آن، در شرایطی مطرح شده که این اتحادیه و دیگر مقام‌های اروپایی بارها اعلام کرده که همچنان به این توافق پایبند هستند و درصدد پیدا کردن راه‌هایی به منظور حفظ منافع ایران برای باقی ماندن در این توافق است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه