مقام هندی:

هند، خرید نفت از ایران را ادامه می‌دهد

یک مقام ارشد هندی روز چهارشنبه اعلام کرد، هند واردات نفت خود از ایران را ادامه می دهد و مقامات کشور هفته آینده در سفر به آمریکا ، استراتژی خود در خصوص خرید نفت از تهران را نهایی خواهند کرد.

هند، خرید نفت از ایران را ادامه می‌دهد

به گزارش هشت دی، یک مقام ارشد هندی روز چهارشنبه اعلام کرد، هند واردات نفت خود از ایران را ادامه می دهد و مقامات کشور هفته آینده در سفر به آمریکا ، استراتژی خود در خصوص خرید نفت از تهران را نهایی خواهند کرد.

به نقل از ‘اکونومیک تایمز’ ، سوشما سواراج وزیر امور خارجه و نیرمالا سیتارامان وزیر دفاع هند قرار است با همتایان آمریکایی خود در نشست موسوم به ۲+۲ در ماه سپتامبر دیدار کنند.

این مقام هندی که خواست نامش فاش نشود، گفت: بدون شک ما واردات نفت خود از ایران را قطع نخواهیم کرد. هند انتظار دارد پس از دیدار با مقامات بلند پایه آمریکایی، آینده خرید نفت هند از ایران مشخص تر شود.

آمریکا در ماه مه سال جاری ( اردیبهشت) به صورت یک جانبه از توافق هسته ای ایران خارج شدو دونالد ترامپ رئیس کاخ سفید اعلام کرد که تحریم های جدیدی علیه ایران وضع می کند.

پس از آن آمریکا تلاش های گسترده ای برای ایجاد اختلال در صادرات نفت ایران را آغاز کرده است. این کشور از سایر کشورها از جمله هند که دومین مشتری بزرگ نفت ایران است ، خواست تا واردات نفت خود از تهران را به صفر برسانند.

هند هنوز در مورد میزان کاهش خرید نفت از ایران تصمیم نگرفته است و همچنان به دنبال دریافت معافیت از آمریکا می باشد.

ترامپ تهدید کرده است که هر کشوری به تجارت با ایران ادامه دهد، از رابطه اقتصادی با آمریکا محروم خواهد شد.

کشور های امضا کننده توافق هسته ای ایران در سال ۲۰۱۵ سعی کرده اند ، تحریم ها بر ایران را کاهش دهند و از شرکت های خود درخواست کرده اند تا از تهران خارج نشوند.

هند در دوره تحریم های قبلی از معدود کشورهایی بود که به خرید نفت ایران ادامه داد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه