اداره‌کل راه‌آهن در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

استاندار گیلان گفت: اداره کل راه‌آهن در استان گیلان راه‌اندازی شده و تا هفته آینده مدیرکل راهآهن استان گیلان منصوب می‌شود.

اداره‌کل راه‌آهن در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ۸دی، مصطفی سالاری امشب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گیلان با اشاره به اینکه استان گیلان در مراحل پایانی پروژه راه آهن رشت قزوین قرار دارد اظهار داشت: این پروژه یک پروژه عظیم، هزینه‌بردار و دشوار بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه بخش‌هایی از این پروژه نمونه داخلی در کشور ندارد و برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود گفت: پروژه‌های عظیمی چون راه‌آهن بخش‌های پیش‌بینی نشده‌ای همچون موانع اداری واردات برخی از قطعات و یا ریزش‌های ناگهانی محل عملیات را به همراه دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه زحمات ارزشمندی در اجرای عملیات پروژه راه آهن رشت قزوین انجام شده است افزود: پروژه راه آهن رشت قزوین مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

سالاری با اشاره به اینکه این پروژه در دو نقطه با مشکل مواجه بود که در حال حاضر مشکلات این حوزه برطرف شده و ریل‌گذاری در حال انجام است بیان کرد: با اقدامات انجام شده پروژه راه آهن رشت قزوین در کوتاه‌ترین مدت به نتیجه می‌رسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه روز گذشته تاسیس اداره‌کل راه‌آهن شماره دو که راه آهن گیلان می‌شود تصویب و ابلاغ شده است تاکید کرد: هفته آینده ساختمان این اداره کل در استان گیلان پیش‌بینی می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه تا هفته‌های آینده مدیرکل راه‌آهن شماره دو در استان گیلان منصوب می‌شود خاطرنشان کرد: در خصوص تکمیل باقی‌مانده آزادراه رشت قزوین ابلاغ اعتبار انجام شده و دستور برگزاری مناقصه صادر شده است.

سالاری با اشاره به اینکه مسیر باقی مانده از سخت‌ترین و هزینه‌بردارترین قسمت پروژه آزاد راه رشت قزوین محسوب می‌شود تصریح کرد: استان گیلان نیازمند حمایت همه جانبه دولت از محصول برنج است.

سالاری با بیان اینکه اگر واردات برنج کنترل شود عمده مشکلات این حوزه برطرف می‌شود و باقی ماندن قیمت برنج در نرخ ۱۱ هزارتومان حق کشاورز نیست گفت: برنج داخلی کیفیت بسیار بالایی نسبت به برنج خارجی دارد و این امر باید در قیمت مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید اینکه اگر دولت از برخی کالاها با ارز رسمی حمایت می‌کند این حمایت نباید موجب متضرر شدن کشاورزان شود افزود: افزایش قیمت‌ها در صنایع تبدیلی در استان گیلان موجب تحرک مطلوب در تولید شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی و حمایت از کشاورزان باید چاره‌اندیشی شود تا کشاورزان متضرر نشوند تصریح کرد: چند روز گذشته نامه منع صادارات چای تولیدی داخل از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت به وزیر اقتصاد ارسال شده است.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه