رئيس اداره استاندارد شهرستان آستارا خبر داد

صدور بیش از ۹۹ میلیارد ریال گواهی‌نامه انطباق صادراتی در آستارا

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا از صدور ۹۷ فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی به وزن دوهزار و ۹۷ تن به ارزش ۹۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال ارزش طی پنح ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

صدور بیش از ۹۹ میلیارد ریال گواهی‌نامه انطباق صادراتی در آستارا

به گزارش هشت دی،شاهرخ جعفری عصر امروز در آستارا با اشاره به صدور ۹۷ فقره گواهی‌نامه انطباق صادراتی طی پنح ماه گذشته در این شهرستان اظهار کرد: عمده گواهی‌نامه‌های صادرشده برای انواع خرما و کشمش به مقصد کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه و اکراین است.

وی وزن کالای مذکور را دوهزار و ۹۷ تن به ارزش ۹۹ میلیارد و ۹۰۳ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: این مقدار گواهی‌نامه صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۶ به لحاظ تعداد با ۴۴ درصد افزایش و به‌لحاظ وزن و ارزش ریالی به ترتیب با هفت و ۴۰ درصد کاهش همراه بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا با اشاره به صدور ۶۳ فقره گواهی‌نامه انطباق وارداتی در فروردین، اردیبهشت، خرداد، تیر و مرداد ماه سال جاری گفت: عمده گواهی‌نامه‌های صادرشده طی پنج ماه گذشته برای انواع ورق‌های فولادی، خوراک دام، تخته فیبر و تخته چندلا است.

جعفری وزن کالای مذکور را ۳۵‌ هزار و ۵۰۵ تن به ارزش ۳۲۰ میلیارد و ۹۷۵ میلیون ریال دانست و بیان کرد: گواهی‌نامه‌های انطباق وارداتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به‌لحاظ تعداد با ۲۸ درصد افزایش و به‌لحاظ وزن و ارزش ریالی به ترتیب با هفت و ۱۴ درصد کاهش همراه بوده است.

وی بابیان اینکه در مدت مذکور، ۶۴ مورد اظهارنامه تعیین هویت برای پنج‌هزار و ۶۰۶ تن کالای وارداتی صادرشده است افزود: این میزان اظهارنامه تعیین هویت به لحاظ تعداد و وزن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب با ۶۳ و ۶۲ درصد کاهش همراه بوده است.

رئیس اداره استاندارد شهرستان آستارا اظهارنامه تعیین ماهیت کالای صادراتی را به تعداد ۱۲۰ مورد به وزن ۹۲ هزار و ۸۳۸ تن دانست و خاطرنشان کرد: اظهارنامه‌های تعیین ماهیت کالای صادراتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به لحاظ تعداد با ۸۵ درصد و به لحاظ وزن با ۷۵ درصد افزایش همراه بوده است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه