بقایی بار دیگر به دادگاه فراخوانده شد

پرونده جدیدی برای حمید بقایی در دادگاه تشکیل شد.

بقایی بار دیگر به دادگاه فراخوانده شد

به گزارش ۸دی، مهران عبدالله پور، وکیل مدافع حمید بقایی از تشکیل شدن پرونده جدیدی علیه موکلش خبر داد.

بقایی برای باردیگر ۱۱ شهریور به منظور دفاع در برابر اتهامات جدید به دادگاه خواهد رفت. زمان برگزاری دادگاه در زندان به او اعلام شده است.

معاون احمدی نژاد نهم مرداد ۹۷ هنگام بازگشت به زندان پس از آخرین مرخصی اش بابت درمان، مطالبی علیه قوه قضاییه گفته بود که بیان همین مطالب موجب تشکیل پرونده برای او شده است؛ بر این اساس اتهام جدید حمید بقایی توهین به رئیس قوه قضاییه به علت اطلاق کلمه «ظالم» است.

حمید بقایی در پرونده قبلی در چند عنوان اتهامی مالی و اختلاس در سال ۹۶ محاکمه و در موارد اتهامی به ۶۳ سال حبس محکوم شد و طبق قانون جدید آیین دادرسی کیفری اشد مجازات این چند حکم، یعنی تحمل ۱۳ سال زندان برای او قطعی شد. بقایی از ۲۲ اسفند ۹۶ برای تحمل کیفر تاکنون در زندان است.

بقایی در کیفرخواست صادره از ناحیه دادسرا از بابت اختلاس به مبلغ ۳/۷۶۶/۵۰۰ یورو و۵۹۰ هزار دلار به پانزده سال حبس و جزای نقدی معادل ۴۳۳ میلیارد و ۲۱۲ میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق دولت و از بابت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی شامل ۷۰۳ سکه تمام بهار آزادی، ۱۸۴۲ قطعه نیم سکه، ۱۵ سکه دو و نیم، مبلغ ۲۱/۱۷۵/۳۰۰/۰۰۰ ریال وجوه نقدی و ۴۵۲/۵۱۰/۰۰۰ تومان کارت هدیه به‌ پانزده سال حبس و جزای نقدی به مبلغ ۹۸ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال و انفصال دائم از خدمات دولتی و رد مال در حق نهاد ریاست جمهوری محکوم شد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه