طرح «منع بکارگیری بازنشستگان» جهت تأمین نظر شورای نگهبان اصلاح شد

ذوالقدر: این طرح بدون اضافه شدن استثنا و فقط با رفع ابهام درمورد نیروهای مسلح تصویب شد/ تکذیب شایعه استثنا شدن استانداران

نمایندگان مجلس با اصلاح طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان موافقت کردند. فاطمه ذوالقدر گفت: این طرح بدون هیچ استثنا و فقط با رفع ابهام در مورد حضور نیروهای مسلح تصویب شد. ذوالقدر همچنین شایعه استثنا شدن استانداران در این قانون را تکذیب کرد.

ذوالقدر: این طرح بدون اضافه شدن استثنا و فقط با رفع ابهام درمورد نیروهای مسلح تصویب شد/ تکذیب شایعه استثنا شدن استانداران

به گزارش ۸دی، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۶ شهریور) مجلس جهت تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح تبصره یک طرح یک فوریتی ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان با ۲۰۹ رأی موافق، ۳۲ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۶۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس متن اصلاحی تبصره یک به کارگیری بازنشستگان در سمت‌های مذکور در بند‌های الف، ب. و ج. ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸/۷/۱۳۸۶ مجاز است، همچنین به کارگیری بازنشستگان در نیرو‌های مسلح با مجوز فرمانده کل قوا مجاز است.

به کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیرو‌های شاغل این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز میباشد. جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای ۳ سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

فاطمه ذوالقدر، نماینده تهران، گفت: این طرح بدون هیچ استثنا و فقط با رفع ابهام در مورد حضور نیروهای مسلح تصویب شد.

ذوالقدر همچنین شایعه استثنا شدن استانداران در این قانون را تکذیب کرد.

منبع: انتخاب

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه