نماینده مردم لنگرود در مجلس:

لاهوتی: امروز تعامل خوبی میان دولت و مجلس صورت گرفت

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست دولت در مذاکرات دریای خزر مدعی شد «سهم ما از دریای خزر کاهش پیدا کرده است» و خطاب به وزیر امور خارجه تاکید کرد: سوالات ما در خصوص دریای خزر هنوز باقی است.

لاهوتی: امروز تعامل خوبی میان دولت و مجلس صورت گرفت

به گزارش ۸دی، مهرداد لاهوتی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه امروز مجلس مطلوب بود. یک تعامل خوبی میان دولت و مجلس صورت گرفت. اینجا خانه ملت است چرا باید نگران باشیم که رئیس جمهور با حضور در خانه ملت موضوع مبهمی به وجود بیاید و یا فضای نگران کننده‌ای ایجاد شود.

وی افزود:‌ اما مسائلی را خطاب به رئیس جمهور مطرح می‌کنم. برخی از مسائل با توجه به اینکه نمایندگان هم نسبت به آن رای منفی دادند در جامعه قابل قبول نیست. یکی از موضوع‌ها رشد نقدینگی است. این را که نباید به بحث برجام گره زد. وقتی شما دولت را تحویل گرفتید رقمی در حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان رشد نقدینگی را عنوان کردید. امروز ۱۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی داریم. ما باید این نقدینگی را به سوی نیاز جامعه هدایت می‌کردیم، اما این کار انجام نشد.

لاهوتی بیان کرد:‌ شما موضوع ارز را توضیح دادید. در عرض شش ماه ارز ۳۵۰۰ تومان به ارز ۱۰ هزار تومان تبدیل شدن موضوع قابل قبولی نیست. یکی از افتخارات دولت شما این بود که تورم را به رقم تک رقمی رساندید. شما همیشه به این موضوع افتخار می‌کردید. امروز مردم باید تورم ۶۰ درصدی را تجربه کنند. حتما سریعا باید این موضوع پیگیری شود. ژنرال‌های اقتصادی شما باید دست به کار شوند.

نماینده مردم لنگرود و مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع قاچاق در کشور عنوان کرد: شما اشاره فرمودید که امروز قاچاق در کشور ۱۲ و نیم میلیارد دلار است که من  این موضوع را قبول ندارم. این عدد با آمار و ارقام ما همخوانی ندارد. امروز قاچاق در کشور ۲۰ میلیارد دلار است. اگر هم ۱۲  و نیم میلیارد دلار باشد این میزان از قاچاق از مبادی قانونی وارد می‌شود نه توسط کوله بران .

لاهوتی خطاب به وزیر امور خارجه گفت: آقای ظریف در بحث دریای خزر هنوز سوالات ما باقی است، شبکه تلویزیونی روسیه نشان می‌داد که سهم ما از این دریا کاهش پیدا کرده است. آذربایجان از این دریا برداشت صد در صدی دارد. اما برداشت ما صفر درصد است. چرا باید نسبت به منافع اقتصادی بی تفاوت باشیم؟ آیندگان ما را لعنت خواهند کرد. این موضوع ارث پدری من و دیگران نیست که راحت از آن بگذریم .

وی ادامه داد: آقای ظریف ما در عراق سرمایه گذاری کردیم. حرف نخست وزیر عراق درخصوص تحریم‌ها را قابل قبول نمی‌دانیم که اروپایی‌ها بگویند از شما یک میلیون بشکه نفت می‌خریم و از آن طرف روسیه ۵۰ درصد آن را کالا به شما می‌دهد. آن ۵۰ درصد از کالا را اگر به دریا بریزیم بهتر است.

لاهوتی در پایان تاکید کرد:‌ آقای جهانگیری در زمان انتخابات از شما و دولت حمایت کردیم؛ در خصوص واردات برنج آقای حجتی تحت فشار شخص شما است. این موضوع را حل کنید. بحث فاضلاب و بحث زباله موجب شده استان گیلان در موضوع سرطان رتبه دوم را داشته باشد. آقای جهانگیری سه سال است  راه آهن رشت  – قزوین در حال اتمام است. فقط ۸ کیلومتر از آن باقی است آن را به پایان برسانید.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه