کوچکی‌نژاد:

آموزش و پرورش از مجوزدهی به انتشار کتب کمک آموزشی مضر برای دانش آموزان جلوگیری کند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تأیید اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره مضر بودن کتب کمک آموزشی، خواستار جلوگیری از نشر و توزیع آن شد.

آموزش و پرورش از مجوزدهی به انتشار کتب کمک آموزشی مضر برای دانش آموزان جلوگیری کند

به گزارشهشت دی،جبار کوچکی نژاد با اشاره به تکثیر و ترویج کتب کمک درسی در مدارس و نبود نظارت در این حوزه، اظهار کرد: کتب کمک آموزشی باید از سازمان پژوهش کتب درسی مجوز داشته باشند و اگر وزیر آموزش و پرورش در این باره گلایه و نقدی دارد باید به مجموعه‌های مجوز دهنده زیر نظر خود توجه کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تأیید اظهارات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه این کتب کمک آموزشی تمامی زحمات برنامه‌ریزان و تدوین کنندگان کتب درسی را از بین می‌برد، افزود: بنابراین اگر وزیر آموزش و پرورش چنین اعتقادی دارند باید از انتشار کتبی برای دانش آموزان مضر است، جلوگیری کند.

وی ادامه داد: مسئولان باید مسئولانه تصمیم بگیرند و ایرادات زیر نظر حوزه خود را برطرف کنند نه اینکه به مانند کارشناسان منتقد باشند.

ممنوعیت استفاده از کتب کمک درسی در مدارس با در نظر گرفتن همه جوانب باشد

کوچکی نژاد درباره ممنوعیت توزیع واستفاده از کتب درسی در مدارس، گفت: چنانچه این کتب لطمه به دانش آموز وارد می‌کند منع استفاده از آن تصمیم درست و بجایی به حساب می‌‎آید.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: تصمیمات در این حوزه باید کارشناسانه و با در نظر گرفتن تمام جوانب باشد بنابراین نباید بر اساس گزارش‌های رسیده به وزیر چنین تصمیمی به صورت احساسی اخذ شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه