در جلسه شورای اداری گیلان مطرح شد؛

کیفیت بالای آب در گیلان/ فاز دوم تصفیه خانه سنگر افتتاح می شود

مسئولان وزارت نیرو در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به کیفیت بالای آب استان گیلان، از بهره برداری فاز دوم نخستین تصفیه خانه آب شهری در بخش سنگر این استان در آینده نزدیک خبر دادند.

کیفیت بالای آب در گیلان/ فاز دوم تصفیه خانه سنگر افتتاح می شود

به گزارشهشت دی،بعدازظهر دوشنبه جلسه شورای اداری گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو برگزار شد.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور در این جلسه با اشاره به وضعیت خوب شاخص ها در حوزه آب و فاضلاب، اظهار کرد: برای ارتقای کیفیت آب استان گیلان در حال حاضر ۲۷ آزمایشگاه شهری و ۱۵ آزمایشگاه روستایی در حال فعالیت و پایش کیفیت آب هستند.

حمیدرضا جانباز با بیان اینکه به طور روزانه کیفیت آب در وزارت بهداشت مورد بررسی قرار می گیرد، افزود: به مردم اطمینان می دهیم که آب کشور از کیفیت بسیاری خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در حوزه جمع آوری آب های سطحی در استان گیلان، گفت: تصفیه خانه سنگر نخستین تصفیه خانه آب شهری است که به صورت bot در حال فعالیت است که فاز دوم آن هم به زودی به بهره‌برداری خواهید رسید.

مدیر عامل آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه موضوع فاضلاب یکی از مواردی بوده که مورد توجه وزارت نیرو است، خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی برای تأمین اعتبارات لازم و فایناس داخلی و خارجی در راستای اجرای پروژه های خوب در گیلان هستیم.

گیلان ظرفیت تولید ۲۸۰۰ مگاوات برق دارد

در ادامه این جلسه معاون برق و انرژی وزیر نیرو نیز با اشاره به همکاری خوب وزارت نیرو، استانداران و مشترکین برق، اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار مگاوات در بخش مصرف برق صرفه جویی داشته ایم.

همایون حائری به وضعیت حوزه برق در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: در این زمینه منابع خوبی برای تولید برق استان گیلان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان گیلان ظرفیت تولید دو هزار و ۸۰۰ مگاوات برق وجود دارد، تصریح کرد: باید در کنار استفاده از تسهیلات و فایناس از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها استفاده شود.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تأکید برضرورت مدیریت صحیح از سوی شرکت های توزیع برق در سراسر کشور، ادامه داد: صرفه جویی در تولید برق یکی از مهم ترین اولویت های وزارت نیرو است.

وی به فرسودگی و قدیمی بودن شبکه توزیع برق استان گیلان نیز اشاره کرد و یادآورشد: در این حوزه نیازمند سرمایه گذاری مناسب هستیم.

اجرای ۱۴ پروژه در حوزه سدسازی در گیلان

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در ادامه این جلسه با بیان اینکه گیلان تنها استان کشور است که ۱۴ سد در آن در حال اجرا است، اظهار کرد: از این تعداد ۱۰ سد لاستیکی و مابقی در قالب سدهای بزرگ هستند.

کاظم لطفی با اشاره به سد پلرود با پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصد و سد دیورش با پیشرفت ۲۰ درصد، افزود: از ۱۴ سد در حال اجرا تا پایاپ سال جاری ۹ سد مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه