‌ولایتی: تعدادی از اساتید تحفه ‌دانشگاه آزاد باید کنار گذاشته شوند/ برخی در فتنه ۸۸ از دانشگاه آزاد علیه نظام استفاده کردند

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت برخی از اساتید بی سواد در دانشگاه آزاد که مایه افت دانشگاه آزاد هستند، گفت: این تحفه‌ها را از دانشگاه آزاد بریزید بیرون و باید برخی شعور آن را داشته باشند که چیزی را که نمی‌دانند نفی نکنند.

‌ولایتی: تعدادی از اساتید تحفه ‌دانشگاه آزاد باید کنار گذاشته شوند/ برخی در فتنه ۸۸ از دانشگاه آزاد علیه نظام استفاده کردند

به گزارش ۸دی، علی‌اکبر ولایتی عصر امروز در چهاردهمین همایش سراسری معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی که در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به خدمات علمی خواجه‌نصیرالدین طوسی بعد از حمله مغول و تسلط آن‌ها بر ایران، اظهار داشت: با تلاش‌های خواجه‌نصیرالدین طوسی در زمان حکومت هلاکوخان، رصدخانه مراغه با پیشرفته‌ترین امکانات و کتابخانه مخصوص آن ساخته شد که نشان از جایگاه علمی آذربایجان است.

وی افزود: خواجه‌نصیرالدین طوسی با این اقدام، کتاب‌های علمی را به مامن امنی منتقل کرد و در آن زمان نیز شاگردانی از جمله قطب الدین شیرازی و نجم‌الدین دبیران کاتب که مدت‌ها بعد، هر کدام از آن‌ها از برجستگان علم و حکمت شدند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به این‌که سلطان محمود غازان‌خان از نخستین کسانی بود که در دوره ایلخانی به اسلام روی آورد، افزود: به همت سلطان محمود غازان‌خان، مدرسه شنب‌غازانی در تبریز تشکیل شد که محل تربیت علما و دانشمندان بود.

وی از مجموعه تاریخی و علمی ربع‌رشیدی، به عنوان اولین شهرک دانشگاهی دنیا نام برد و ابراز داشت: دانشگاه ربع رشیدی در زمان هلاکوخان تشکیل شد که ۴۰۰ استاد و حدود ۷ هزار شاگرد را جای داده بود و علاوه بر دانشگاه ربع رشیدی، ۴ هزار موقوفه از سطح کشور و نیز موقوفه‌هایی خارج از کشور را داشت.

ولایتی با بیان این‌که شهرک دانشگاهی ربع رشیدی، در نوع خود بسیار به ویژه ‌است، ادامه داد: بیمارستان ربع رشیدی از جمله مجهزترین بیمارستان‌های آن عصر بود که داروهای آن‌را از موقوفه‌های خود در کشورهایی مانند هند و سوریه تهیه کرده و نیز برای بیمارانی که توان پرداخت هزینه دارو را نداشته‌اند، داروی رایگان ارائه می‌داده است.

وی خاطرنشان کرد: با تکیه بر این سوابق درخشان آذربایجان در حوزه احیا علم، قصد داریم طرح تحولی دانشگاه آزاد را که توسط دکتر مقدم‌فر ارائه شد را از این استان شروع کنیم.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت برخی از اساتید بی سواد در دانشگاه آزاد که مایه افت دانشگاه آزاد هستند، گفت: این تحفه‌ها را از دانشگاه آزاد بریزید بیرون و باید برخی شعور آن را داشته باشند که چیزی را که نمی‌دانند نفی نکنند، این می خواهد به بچه‌های ما تدریس کند و چه می‌شود خدا می‌داند.

وی با بیان اینکه برخی در فتنه ۸۸ از دانشگاه آزاد اسلامی علیه نظام استفاده کردند ادامه داد: اینگونه موضوعات قابل تحمل نیست و باید هر رئیس واحد استانی از این مسائل مراقبت کند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه