روحانی به مکرون: به برنامه‌هایتان برای حفظ برجام سرعت و شفافیت بیشتری دهید

روسای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه در گفت و گوی تلفنی تاکید کردند که تمام تلاش خود را برای گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط تهران و پاریس بکار خواهند گرفت.

روحانی به مکرون: به برنامه‌هایتان برای حفظ برجام سرعت و شفافیت بیشتری دهید

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور و “امانوئل مکرون” رئیس‌جمهور فرانسه امروز دوشنبه (۵شهریور) در گفت‌و‌گوی تلفنی، تلاش همه طرف‌ها برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را ضروری خواندند و انجام اقدامات عملی در این راستا را مورد تاکید قرار دادند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این تماس تلفنی که از سوی همتای فرانسوی وی انجام گرفت، گفت: ایران به همه تعهدات خود در برجام عمل کرده و با توجه به خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق، از سایر طرف‌ها انتظار دارد که به برنامه‌های خود برای حفظ این توافق، سرعت و شفافیت بیشتری دهند.

وی با بیان اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام، بار سنگینی بر دوش سایر طرف‌ها برای حفظ این توافق است ، تصریح کرد: ایران خواهان حفظ برجام است اما در عین حال اگر در زمینه تضمین کانال‌های مالی و پولی، نفت ، بیمه و حمل و نقل، آینده برنامه اجرایی اروپا روشن نباشد، اقدامات دیگری را خواهد داشت.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه نیز در این تماس تلفنی با بیان اینکه پاریس خواهان توسعه و تعمیق روابط خود با تهران است، گفت: فرانسه همه تلاش خود را برای حفظ برجام بکار می‌گیرد و نسبت به این موضوع متعهد است و به مسوولیت‌هایش عمل خواهد کرد.

وی با تشریح اقدامات کشورش و سایر شرکا برای حفظ برجام اظهارداشت: ما تلاش فشرده‌ای را برای حفظ برجام انجام داده‌ایم و در حال پیگیری مکانیزم‌های مختلف تجاری و مالی در این عرصه هستیم.

روسای جمهوری ایران و فرانسه در این گفت و گو درباره نشست آتی وزرای امور خارجه سه کشور اروپایی به‌همراه رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ایران، تحولات سوریه و نشست آتی سه جانبه روسای جمهوری روسیه ، ایران و ترکیه و همچنین مبارزه با تروریسم، گفت و گو و تبادل نظر کردند.

حجت الاسلام روحانی و مکرون در این تماس تلفنی تاکید کردند که به تماس‌های نزدیک خود برای پیشبرد اهداف مشترک ، تداوم خواهند بخشید.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه