رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

“سالمندی” چالش آینده گیلان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: به طور حتم چالش آینده گیلان، سالمندی است.

“سالمندی” چالش آینده گیلان است

به گزارش ۸دی شاهرخ یوسف‌زاده چابک صبح امروز در همایش گرامیداشت روز پزشک و روز داروساز با اشاره به اینکه پزشکان و داروسازان از خدمات‌رسانان جامعه هستند اظهار داشت: تعاریف کنونی حوزه سلامت با گذشته به طور کامل متفاوت است.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته نبود بیماری در جسم فرد به معنای سلامت تلقی می‌شد اما امروز معنای سلامت به معنای نبود بیماری در جسم نیست خاطرنشان کرد: امروز برخورداری از آرامش جسمی، روحی و اجتماعی معنای واقعی سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امروز افرادی که نقش اجتماعی فعالی در جامعه ندارد در حوزه انسان سالم گنجانده نمی‌شوند گفت: در حال حاضر رشد علوم پزشکی با سرعت ویژه در حال انجام است و در آینده تامین سلامت و طبابت با شرایط کنونی متفاوت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز رابطه بین انسان و محصولات ماشینی به گونه‌ای گسترش یافته که انسان بدون آنها قادر به ادامه زندگی نیست گفت: گیلان سالمندترین استان کشور بوده و متوسط طول عمر و امید به زندگی در گیلان بیش از دیگر استان‌ها است.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه به طور حتم چالش آینده گیلان مقوله سالمندی است تاکید کرد: الگوهای رفتاری پزشکان در روند خدمات‌رسانی تغییر نمی‌کند و یک پزشک به‌خاطر تلاش‌های مستمر خود همواره به‌دنبال افزایش خدمات‌رسانی است.

وی  با تاکید بر اینکه جایگاه پزشکان و افرادی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کند به واسطه ارتباط مستقیم با مردم متفاوت از سایر علوم است گفت: مهربانی، صبر و رفتار مناسب همواره باید از ویژگی‌های اخلاقی یک پزشک باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه پزشکان همواره باید به دنبال استمرار در یادگیری و افزایش دانش باشند تصریح کرد: داشتن اشراف به مباحث خارج از مسائل پزشکی از نیازمندی‌های پزشکان در جامعه امروز است.

یوسف‌زاده چابک با بیان اینکه پزشکان باید به شرایط اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی عقیدتی و فکری اشراف داشته باشند خاطرنشان کرد: رفتار پزشکان همواره باید متناسب با شرایط بیمار باشد و این امر مقوله‌ای مهم است.

وی با تاکید بر اینکه پزشک وجدان بیدار و آگاه جامعه و فرزند زمان خویشتن است که این ویژگی پزشکان را از دیگر اقشار جامعه متمایز می‌کند تصریح کرد: امروز بحث اجتماعی شدن سلامت در جامعه به طور ویژه مطرح است

یوسف‌زاده چابک با اشاره به اینکه به منظور توسعه سلامت در جامعه باید از مردم کمک گرفت و آموزش و پیشگیری عوامل تحقق این مقوله مهم است گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حرکت تیمی و جمعی در راستای این هدف تلاش می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه نظام ارجاع الکترونیک به صورت پایلوت در دو شهرستان ماسال و صومعه‌سرا در حال اجرا است خاطرنشان کرد: استان گیلان این طرح را به صورت کامل و جامع در استان گیلان اجرا می‌کند.

یوسف‌زاده چابک با تاکید بر اینکه استان گیلان در اجرای فاز نخست نظام ارجاع الکترونیک پیشتاز تر از دیگر استان‌های کشور است تصریح کرد: سرعت و شتاب اجرای نظام ارجاع الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای کل کشور غیرقابل باور است.

وی با اشاره به اینکه نظام ارجاع الکترونیک در گیلان به نام پروژه مارلیک نام‌گذاری شده است گفت: این نامگذاری به‌دلیل موفقیت و پیشتازی استان گیلان در این طرح بوده و تلاش است با این اقدام نظام ارجاع الکترونیک را با اصالت و تمدن گیلان آمیخته کنیم.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه