دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تجهیز بیمارستان‌های گیلان به سیستم تصفیه فاضلاب نیازمند اعتبارات ویژه است

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ تجهیز بیمارستان‌های گیلان به سیستم تصفیه فاضلاب نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه از سوی وزارت بهداشت و درمان است.

تجهیز بیمارستان‌های گیلان به سیستم تصفیه فاضلاب نیازمند اعتبارات ویژه است

به گزارش ۸دی، منوچهر جمالی  اظهار داشت:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون حرکت‌های مطلوبی را در زمینه تفکیک زباله‌های عفونی بیمارستانی از سایر زباله‌ها داشته‌ اما تجهیز تمام بیمارستان‌های استان به سیستم تصفیه فاضلاب به اعتبارات ویژه وزارت بهداشت نیاز دارد.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:‌ روند کنونی فرآیند تفکیک زباله‌های عفونی از سایر زباله‌ها در بیمارستان‌های استان گیلان مطلوب و رضایت بخش است به طوری‌که در تمامی این مراکز بزرگ درمانی سیستم خاصی برای تفکیک و سپس دفع مناسب آن‌ها شکل گرفته است.

نماینده مردم رودبار در مجلس ابراز داشت:‌ طبق دستورالعمل ویژه‌ای که وزارت بهداشت و درمان به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال کرده و روی آن تأکید بسیار زیادی دارد،‌ اجرای فرآیند تفکیک زباله‌ها در بیمارستان‌ها و نظارت دانشگاه علوم پزشکی به این موضوع است.

جمالی به عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان اشاره کرد و گفت:‌ دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور کار تفکیک زباله‌ها در مراکز بیمارستانی استان را اجرا و مورد نظارت قرار می‌دهد و به عقیده بنده روند اجرایی این طرح نیز نسبتاً قابل قبول است.

وی تجهیز سیستم تصفیه فاضلاب در تمام بیمارستان‌ها را ضروری خواند و بیان داشت:‌ این موضوع یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت بهداشت است تا علاوه بر اجرای طرح تفکیک زباله‌های بیمارستانی از مبداء این مراکز برای کاهش آلودگی مجهز به سیستم‌های تصفیه فاضلاب شوند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از کمبود اعتبارات و منابع مالی سخن گفت و ابراز داشت:‌ در حال حاضر وزارتخانه بهداشت و درمان و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله استان گیلان با انبوه مطالبات پرداخت نشده و بدهی‌های بسیار سنگین مواجه هستند.

نماینده مردم رودبار در مجلس با بیان اینکه تجهیز بیمارستان‌ها به تصفیه فاضلاب به اعتبارات وزارت بهداشت و درمان نیازمند است افزود:‌ تجهیز بیمارستان‌های گیلان به این سیستم بسیار ضروری است اما ظاهراً در حال حاضر وزارتخانه بهداشت و درمان به هیچ عنوان قادر به پرداخت این مبالغ نیست.

جمالی از نصب سیستم تصفیه فاضلاب‌ در بیمارستان منجیل سخن گفت و تصریح کرد:‌ با توجه به شرایط زیست محیطی گیلان امیدوارم مابقی بیمارستان‌های استان نیز که به این سیستم مجهز نیستند با فراهم شدن منابع مالی مورد نیاز هر چه زودتر به اجرای این طرح اقدام کنند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه