شاخص‌های ایجاد اشتغال در گیلان ارتقاء می‌یابد

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان گفت:‌ با بهره‌برداری از طرح‌های هفته دولت امسال،‌ شاخص‌های ایجاد اشتغال در گیلان ارتقا پیدا می‌کند.

شاخص‌های ایجاد اشتغال در گیلان ارتقاء می‌یابد

به گزارش ۸دی، فرهاد دلق‌پوش اظهار داشت:‌ در هفته دولت امسال ۲۴ واحد تولیدی و صنعتی در سراسر گیلان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند که با آغاز به کار آن‌ها شاخص‌های ایجاد اشتغال در این استان ارتقای خوبی پیدا می‌کند.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه با افتتاح این ۲۴ واحد تولیدی بیش از هزار و ۵۷ فرصت شغلی ایجاد می‌شود ابراز داست:‌ تمامی این واحدهای تولیدی و صنعتی که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شوند توسط بخش خصوصی و با حمایت‌های دولت ایجاد شده‌اند.

دلق‌پوش از بهره‌برداری ۴ واحد تولیدی و صنعتی در دومین روز از هفته دولت در استان گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: عمده واحدهای تولیدی و صنعتی که در هفته دولت امسال افتتاح می‌شوند در حوزه‌های صنایع شیمیایی،‌ سلولوزی،‌ غذایی،‌ پوشاک و نساجی فعالیت می‌کنند.

وی میزان ایجاد اشتغال در واحدهای تولیدی و صنعتی آماده افتتاح در استان گیلان را حدود هزار و ۵۷ نفر اعلام کرد و گفت:‌ در کنار حمایت‌های مالی و تسهیلاتی دولت،‌ بخش خصوصی نیز برای ایجاد این واحدها بیش از ۲ هزار و ۲۰۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه با افتتاح این واحدهای تولیدی و اتمام ساخت دیگر واحدها شاخص‌های اشتغال در گیلان ارتقا پیدا می‌کند افزود:‌ سال گذشته ۲ هزار و ۶۲۸ واحد صنعتی در گیلان وجود داشت که تعداد آن‌ها امسال به ۳ هزار و ۹۷ واحد افزایش پیدا می‌کند.

دلق‌پوش میزان اشتغال ایجاد شده در واحدهای تولیدی و صنعتی گیلان در سال گذشته را ۷۸ هزار و ۲۲۸ نفر اعلام کرد و اظهار داشت:‌ انتظار داریم با بهره‌برداری از طرح‌های جدید این میزان اشتغال با یک جهش قابل قبول به حدود ۸۲ هزار و ۱۱۷ نفر افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه تراز ایجاد اشتغال واحدهای آماده افتتاح گیلان در هفته دولت امسال حدود ۳.۲ درصد در مقایسه با کل کشور است عنوان کرد:‌ انتظار داریم تا پایان امسال با اتمام و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام سهم اشتغال استان گیلان با افزایش بسیار خوبی همراه شود.

 

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه