ماندگاری چای در انبارها با توجه به شرایط جدید بی معناست

استاندار گیلان در نشست با قائم مقام وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس بااشاره به قیمت مناسب خرید تضمینی برگ سبز چای گفت : با توجه به شرایط جدید ،حمایتهای دولت وبرنامه های پیش رو دیگر ماندگاری چای در انبارها بی معناست .

ماندگاری چای در انبارها  با توجه به شرایط جدید بی معناست

به گزارش ۸دی نیوز، نجفی استاندار گیلان در نشست با  قائم مقام  وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس با اشاره به اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی در بخش چای اظهار داشت : با اختصاص این مبلغ در بخش چای شور و شأف خوبی در بین کشاورزان و دست اندرکاران چای  ایجاد شده و انشاء ا… شاهد توسعه و شکوفایی در بخش چای باشیم.

استاندار گیلان توجه به تحقیقات و پژوهش در بحث چای را از جمله نکات مهم در جهت شکوفایی این بخش دانست وگفت : باید مطالعات مفیدی برای چای انجام بشود تا با برنامه ریزی مناسب شاهد شکوفایی این بخش باشیم.

وی به بهزراعی باغات و افزایش کمی و کیفی تولید چای تأکید کرد و افزود : باتوجه به حرکت خوبی که در بحث چای آغاز گردیده باید تولید و فروش مناسب داشته باشیم و ماندگاری چای در انبارهای دیگر بی معناست.

نجفی با بیان اینکه متأسفانه درطی سالیان گذشته خیلی از فرصت های شغلی در این بخش از دست رفته افزود : درفصل های زمستان و پاییز بدلیل اینکه کشاورزان در آن ایام کمتر در مزارع حضور پیدا می کنند آمار اشتغال در استان پائین می آید اما در بخش چای به گونه ای است که درفصل پاییز و زمستان باید آماده سازی صورت پذیردلذا توجه به این مهم اشتغالزایی را در پی خواهد داشت .

قائم مقام  وزیرجهاد کشاورزی در امور مجلس نیز در این نشست گفت :  در بحث خرید تضمینی برگ سبز چای پرداخت به روز پول به کشاورزان از جمله نکات مهمی به شمار می رود که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم بگونه ای که پیش از آنکه عرق کشاورز خشک شود پول خود را تحویل بگیرد .

خلیل آقایی اظهار داشت:باید با کمک و همراهی کشاورزان بحث بهزراعی باغات چای توجه ویژه گردد  بگونه ای که کشاورزان احساس نمایند که دولت از آنان پشتیبانی می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه