رئیس ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ گیلان:

برگزاری یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ در رشت/ شهید قلی پور از ستون های لشکر در عملیات های سرنوشت ساز بود

رئیس ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ گیلان با بیان اینکه شهید قلی پور از ستون های علملیات فوق سرنوشت ساز کربلای ۲ بود، گفت: یادواره شهید حاج محمود قلی پور و شهدای عملیات کربلای ۲ در ۱۰ شهریور ماه سال جاری ساعت ۱۷ تا ۱۸ با سخنرانی امام جمعه شهرستان اردبیل در رشت برگزار می شود.

برگزاری یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ در رشت/ شهید قلی پور از ستون های لشکر در عملیات های سرنوشت ساز بود

به گزارش خبرنگار هشت دی، سردار محمدعلی حق بین پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد یادواره شهدای عملیات کربلایی ۲ با بیان اینکه پس از پشت سر گذاشتن دوران پر از مشقت دفاع مقدس امروز به امنیت رسیدیم، اظهار کرد: هیچ کدام از مشکلات سبب عقب نشینی مردم نشد و همگان قاطعانه پشت رهبر خود ایستادند.

وی با اشاره به دو عملیات دوران دفاع مقدس یکی در ۱۰ شهریور سال ۶۵ در منطقه پیرانشهر و دیگری در نقطه مرزی حاج عمران با عنوان عملیات کربلای ۲، گفت: عملیات کربلای ۲ یک عملیات فوق سرنوشت ساز برای ما شد.

رئیس ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ گیلان با بیان اینکه در هر مقطع از تاریخ با رهبری امام و رهبر معظم انقلاب توطئه های دشمن نقش برآب شد، افزود: با کمک یکدیگر امروز به مرز ۴۰ سالگی انقلاب رسیدیم.

حق بین با بیان اینکه مردم و جوانان ما امروز وقتی به دوران دفاع مقدس نگاه می کنند به عنوان یک الگو و شاخصه مهم به آن می نگرند، اذعان کرد: همه دستاوردهای گذشته درس هایی برای امروز ما است و باید از این مسیری که امام و شهدا برای ما معین کردند عبور کنیم.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان، این عملیات بسیار مهم و سرنوشت ساز دانست و گفت: در این عملیات ما به ارتفاعاتی رسیدیم که عراقی ها حتی فکر نمی کردند بتوانیم از آنجا عبور کنیم.

وی با بیان اینکه طبق اطلاعات ما ستون پنجم دشمن از عملیات ما کاملا مطلع بود، افزود: با وجود مطلع بودن دشمن لشکر قدس گیلان شجاعانه وارد عملیات شد و ما عقبه دشمن را مورد حمله قرار دهیم.

 

** خون شهدا ضامن آزادی و امنیت ما است

حق بین با اشاره به ۱۹۸ شهید گیلانی این عملیات چون شهید‌ان حسن رضوان خواه، گلستانی، قبادی و… اذعان کرد: در رأس همه اینها شهادت شهید حاج محمود قلی پور قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهید قلی پور ستون لشکر و سومین شخص در کنار سردار شهید همدانی بود، گفت: وقتی شهید قلی پور به شهادت رسید دستور عقب نشینی دادند چون ستون این لشکر فرو ریخته بود.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه امروز قریب ۴۰ سال است که به یاد شهدای عملیات کربلای ۲ یادواره های باشکوه برگزار می شود، بیان کرد: چون مردم فهمیده اند اگر آن روز شهدا نبودند امروز این امنیت پایدار وجود نداشت.

حق بین آبادانی و راحتی هر کشور را نتیجه تلاش همگان دانست و اذعان کرد: در بعد نظامی وظیفه ما است که امنیت ایجاد کنیم و عموما ما از حد امنیت فراتر رفتیم و اکنون دشمنان دیگر نمی تواند حتی سایه جنگ را به عنوان تهدید نگه دارد.

وی با بیان اینکه خون شهدا ضامن آزادی و امنیت ما است که در این دنیای پر آشوب آسوده هستیم، بیان کرد: به پاس خون این شهدا ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ تشکیل شده است و برای همه شهدا برنامه ریزی شده که یاد این شهدای والا مقام به ویژه سردار قلی پور را گرامی نگه داریم.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه اولین مراسم این شهدا صبح گاه مشترکی در ۳ شهریور ۹۷ در گلزار شهدا بود گفت: امروز نیز با حضور امام جمعه شهر رشت در در منزل شهید برنامه زیارت عاشورا پس از نماز مغرب و عشا برپا است.

 

** برگزاری یادواره شهید محمود قلی پور و شهدای عملیات کربلای ۲ در ۱۰ شهریور ماه

حق بین با بیان اینکه یادواره شهید حاج محمود قلی پور و شهدای عملیات کربلای ۲ در ۱۰ شهریور ماه سال جاری ساعت ۱۷ تا ۱۸ با سخنرانی امام جمعه شهرستان اردبیل در رشت برگزار می شود، افزود: از عموم مردم و خانواده شهدای عملیات کربلای ۲ و فرماندهان و رزمندگان دعوت می کنم تا در این مراسم حضور شرکت کنند.

رئیس ستاد یادواره شهدای عملیات کربلای ۲ گیلان با بیان اینکه در هفته دولت از دستاوردهای شهدای جنگ و انقلاب می توانیم یاد کنیم، تاکید کرد: برای حفظ این امنیت که شهدا با خون خود برای ما آوردند باید پای آن ها بمانیم و خوشبختانه می بینیم که هر سال ۲۲ بهمن باشکوهتر از قبل برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن فشار بسیار آورده و امروز شدیدترین جنگ هارا برای ما در نظر گرفته است، افزود: دشمنان به این نتیجه رسیدند که وارد جامعه ما شوند و گرد و غبار ایجاد کنند.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان ادامه داد: مشکلاتی که وجود دارد ناشی از گرد و غبار دشمن است و دشمن از هر طرف و در همه صحنه ها علیه ما طراحی و عملیاتی کرده است  باید بتوانی از این صحنه عبور کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت کردن کار دشواری نیست و خارج از مرز ها فرماندهان ما بسیار مدیریت کردند، بیان کرد: باید همه دست به دست هم بدهیم و پشت رهبر خود حرکت کنیم تا از این مصائب به راحتی عبور کنیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه