افتتاح پروژه های هفته دولت شهرستان های املش و آستانه اشرفیه

همزمان با هفته دولت، چندین پروژه خدماتی، صنعتی و عمرانی در شهرستان های املش و آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان افتتاح شد.

افتتاح پروژه های هفته دولت شهرستان های املش و آستانه اشرفیه

به گزارش هشت دی،همزمان با فرارسیدن هفته دولت یک طرح گردشگری روستایی (خانه روستایی ) در منطقه کیسم بخش مرکزی آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.
به گفته رحیم حیدری فرماندار آستانه اشرفیه، در هفته دولت امسال بیش از ۷۰ طرح و پروژه در بخش های مختلف عمرانی ،خدماتی و … با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری می رسد.
محمد حسن خواه بخشدار مرکزی آستانه اشرفیه نیز به ایرنا گفت: خانه روستایی کیسم با زیر بنای ۱۳۵ مترمربع در منطقه پارک تفریحی – گردشگری این روستا احداث شده است.
وی هزینه احداث این خانه روستایی را ۸۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از این میزان هزینه ۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانداری و ۱۵۰ میلیون ریال نیز از محل درآمدهای دهیاری کیسم تامین شده است.
روستای کیسم در ۱۰ کیلومتری شهر آستانه اشرفیه قرار دارد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا ، چند طرح برق رسانی نیز بصورت همزمان در خیابان تقی سلیمانی شهر آستانه اشرفیه افتتاح شد.
رئیس اداره برق آستانه اشرفیه در حاشیه بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: از هفته دولت سال گذشته تا هفته دولت امسال ۶۰۴ طرح و پروژه از سوی امور توزیع برق به بهره برداری رسیده است.
رسول اشرف اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را بیش از ۷۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۶۲ هزار مشترک در این شهرستان تحت پوشش خدمات اداره برق هستند که از این تعداد ۴۰ هزار مشترک مربوط به حوزه آستانه اشرفیه و ۲۲ هزار مشترک مربوط به بخش بندرکیاشهر است.
شهرستان آستانه اشرفیه با ۲ بخش مرکزی و بندرکیاشهر در ۳۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.

** افتتاح پروژه های خدماتی در املش
به گزارش خبرنگار ایرنا پروژه ترانس برق ۱۰۰ کیلووات آمپر در روستای حسین آباد خرشتم بخش مرکزی املش با ۳۵ میلیون تومان اعتبار با بهره مندی ۳۵ خانوار افتتاح شد.
کارگاه تولیدی سفال و سرامیک با ۵۰ میلیون تومان اعتبار و اشتغال زایی برای ۹ نفر در روستای شکرپس بخش مرکزی املش نیز به بهره برداری رسید. همچنین یک واحد تولیدی شالیکوبی با ۹۹۰مترمربع زیربنا و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار با اشتغال زایی برای ۱۰ نفر در این روستا افتتاح شد.
شهرستان املش با ۲ بخش مرکزی و رانکوه در ۷۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه