دلارهایی که از ایران برای آقازاده ها حواله می‌شود/ از فرزند و داماد آقای وزیر تا همسر معاون رئیس جمهور

در شرایطی که قیمت ارز با دستور همین مسئولان بالا رفته و مشکلات معیشتی برای مردم آنقدر زیاد شده است که در صورت نخبه بودن هم فکر تحصیل در خارج از کشور به ذهنشان خطور نمی کند، این سوال مطرح است که فرزندان مسئولان ایرانی از چه طریقی برای ادامه تحصیل به غرب می‌روند؟

دلارهایی که از ایران برای آقازاده ها حواله می‌شود/ از فرزند و داماد آقای وزیر تا همسر معاون رئیس جمهور

به گزارش ۸دی، به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا در چند روز گذشته خبر صدور حکم جلب ساشا سبحانی پسر احمد سبحانی که سال ها سفیر ایران در ونزوئلا بود به جرم توهین به مردم یکی از اخبار پر بازدید رسانه ها بود؛ ساشا سبحانی در ماه های گذشته ویدئوهایی از زندگی لاکچری خود در فضای مجازی منتشر کرده بود که در کنار اشاعه فساد، فحشا و … توهین های زیادی به مردم به ویژه مردم با سطح زندگی متوسط به پایین کرده بود.

حضور ساشا سبحانی در خارج از کشور و انتشار ویدئوهایی از خوشگذرانی های وی منجر به مطالبه عمومی مردم از مسئولان برای پاسخگویی به کمپینی با عنوان فرزندت کجاست شد.

پیش از این برخی از نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند که سه تا چهار هزار نفر از فرزندان مقامات جمهوری اسلامی در خارج از کشور زندگی می کنند. اما این سوال مطرح است که چرا یان مسئولان ایران را به عنوان محلی برای زندگی و تحصیل فرزندان خد نمی پسندند؟

کدام مسئولان فرزندان و بستگانشان در خارج از کشور به سر می برند؟

مریم فریدون و سجاد خوشرو در انگلیس

آمار و ارقام متفاوتی از حضور فرزندان مسئولان ایرانی در خارج از کشور ثبت شده است؛ عده ای از فرزندان این مسئولان برای همیشه بار سفر بسته و از ایران رفته اند؛ آنها نه تنها در خراج از کشور درس خوانده اند بلکه در آنجا ازدواج کرده و حتی مشغول به کار هستند.

چندی پیش تارنمای آمریکایی «بیزنس اینسایدر – Business Insider» در گزارشی تحلیلی درباره مسئولانی که فرزندانشان در خارج از کشور زندگی می کنند به دختر حسین فریدون برادر روحانی اشاره کرده و نوشته است: مریم دختر حسین فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf (جامعه‌شناس انگلیسی- آلمانی ) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود.

بیزینس اینسایدر نوشته است که هدف از اعطای این بورس تحصیلی کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه است و بر همین اساس، اعطای آن به دختر بردار رئیس‌جمهور ایران که وضع مالی مناسبی دارد، تعجب‌برانگیز است.

براساس این گزارش همسر مریم فریدون، سجاد خوشرو، پسر غلام‌علی خوشرو، نماینده سابق ایران در سازمان ملل است که او نیز در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه