نماینده مردم رشت در مجلس:

قاچاق برنج به کشور متوقف شد/شرایط اقتصادی و افزایش نرخ به نفع کشاورزان است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم وزارت جهاد کشاورزی در زمینه اقتصادی و بازرگانی محصولات کشاورزی مخصوصا برنج به خوبی عمل نکرده و متخصصی در این زمینه ندارد.

قاچاق برنج به کشور متوقف شد/شرایط اقتصادی و افزایش نرخ به نفع کشاورزان است

به گزارش ۸دی، محمدصادق حسنی جوریابی در خصوص واردات و قاچاق برنج به کشور، اظهار داشت: تلاش بسیار زیلدی برای جلوگیری از واردات برنج انجام دادیم که خوشبختانه پس از تلاش‌های که صورت گرفت از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری شد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناخوداگاه  شده است، گفت: در گذشته که نرخ ارز پایین بود واردات و قاچاق برنج صورت می‌گرفت اما در شرایط کنونی با توجه به اینکه بازار کشش نرخ بالای بیش از ۱۰ تا ۱۱ هزار تومان برنج‌ها وارداتی را ندارد و قاچاق برنج به کشور متوقف شده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحت هیچ شرایطی برای قاچاق‌کننده برنج به کشور صرفه اقتصادی ندارد که با ارز ۹ هزار تومانی برنج قاچاق واردکنند، ادامه داد: گزارشی تا کنون در زمینه خروج غیرقانونی و قاچاق برنج‌های وارداتی به کشور با ارز دولتی ۴ هزار و ۲۰۰تومانی دریافت نکرده‌ایم اما احتمال بروز چنین اتفاقی وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه متاسفانه نظارت‌ها در زمینه کنترل واردات محصولات کشاورزی کافی نیست، خاطرنشان کرد: بارها اعلام کرده‌ایم وزارت جهاد کشاورزی در زمینه اقتصادی و بازرگانی محصولات کشاورزی مخصوصا برنج به خوبی عمل نکرده و متخصصی در این زمینه ندارد، مشاهده نکرده‌ایم که در این بخش فعل خواستن را صرف کند.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه