در گفتگو با 8دی مطرح شد:

واکنش نماینده انزلی به طرح شفافیت آراء نمایندگان/ خسته بند: این طور نیست که برگه را آورده باشند و ما امضاء نکرده باشیم

نماینده مردم انزلی در مجلس، گفت: این جفاست که چون امضا نکردیم بگویند مخالف این طرح هستیم مهم این است که شفافیت آرا به چه صورت باشد و هر نماینده ای برای خود نقطه نظری دارد.

واکنش نماینده انزلی به طرح شفافیت آراء نمایندگان/ خسته بند: این طور نیست که برگه را آورده باشند و ما امضاء نکرده باشیم

به گزارش ۸دی، طرح شفافیت آراء نمایندگان در هفته های اخیر تهیه و تحویل هیئت رئیسه مجلس شد، طرحی که می تواند یکی از بهترین معیارهای ارزیابی مردم از نمایندگان خود در مجلس باشد تا اینکه بدانند که نمایندگانشان در خصوص طرح ها و لوایح مختلف در مجلس چه نظراتی داشتند.

این طرح به امضای ۲۹ نماینده مجلس رسیده است که در صورت تصویب نهایی، هیئت رئیسه مجلس موظف می شود تا اسامی نمایندگان مخالف، موافق و ممتنع و افرادی که در رای گیری شرکت نمی کنند و نوع گیری گیری که در صحن انجام می شود را به استثنا موارد ذکر شده در ماده ۱۲۲ آئین نامه داخلی به همراه مشروح مذاکرات که در روزنامه رسمی کشور بلافاصله منتشر کنند.

** ۴ نماینده گیلانی طرح شفافیت آرای نمایندگان را امضا کردند

بنا بر این گزارش چهار نماینده گیلان از جمله آقایان جبار کوچکی نژاد نماینده رشت، سید کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا، ذبیح الله نیکفر نماینده لاهیجان و سیاهکل و محمود شکری نماینده تالش، ماسال و رضوانشهر طرح شفافیت آرا نمایندگان را امضاء کرده اند.

** نماینده انزلی: این جفاست که چون امضا نکردیم پس بگویند مخالف این طرح هستیم

حسن خسته بند در پاسخ به این سؤال خبرنگار ۸دی مبنی بر اینکه چرا طرح شفافیت آرا را امضاء نکرده اید، اظهار کرد: این جفاست که چون امضا نکردیم پس بگویند مخالف این طرح هستیم مهم این است که شفافیت آرا به چه صورت باشد و هر نماینده ای برای خود نقطه نظری دارد.

وی با بیان اینکه معایب و محاسن شفاف سازی آرا که خیلی از آقایان مطرح می کنند نیاز به یک کار کارشناسی دارد، گفت: آیا خود اینها شفاف هستند که این را مطرح می کنند؟!

نماینده مردم انزلی در مجلس با اشاره به اینکه صرفا با ناپختگی همینطور بگویند این طرح خوب است شعار است، افزود: باید بر روی نقاط مثبت و منفی این طرح فکر شود اینکه آرای نمایندگان شفاف باشد بهتر است ولی برخی جاها نیاز است این شفافیت نباشد مثل جلسات غیر علنی مجلس.

این طور نیست که برگه را آورده باشند و ما امضاء نکرده باشیم

خسته بند تصریح کرد: این طور نیست که برگه را آورده باشند و ما امضاء نکرده باشیم به طور مثال ۲۲۰ نماینده از وزارت دفاع تقدیر کردند پس بقیه نمایندگان که امضا نکردند مخالف بودند؟! نه اینطور نیست.

نماینده مردم انزلی در مجلس با بیان اینکه شاید یک تعداد نبودند و مأموریت بودند یا مریض بودند که نتوانستند امضاء کنند، اظهار کرد: خیلی وقت ها هم شده که نمایندگان یک طرح را امضاء کردند و در زمان رأی گیری به چیز دیگه ای رأی دادند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه