آمریکا را شما معتاد کردید؛ آقای ظریف!

ظریف می گوید آمریکا به تحریم معتاد شده و ما اشتباه فکر می کردیم. اما به نظر می رسد اعتیاد واقعی، بستن با غرب به هر قیمت و حفظ آن به هر قیمت است.

آمریکا را شما معتاد کردید؛ آقای ظریف!

به گزارش ۸دی، «محمد ایمانی» کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: یکی می گفت ۲۰ساله هر روز چند گرم تریاک استفاده می کنم ولی هرگز معتاد نشده ام!

ظریف می گوید آمریکا به تحریم معتاد شده و ما اشتباه فکر می کردیم. اما به نظر می رسد اعتیاد واقعی، بستن با غرب به هر قیمت و حفظ آن به هر قیمت است. بلکه همین وابستگی و اعتیاد یکطرفه، آمریکا و اروپا را به زیر پاگذاشتن تعهدات معتاد کرده است.

دولت با وجود اقرار به اشتباه بودن اعتمادبه آمریکا که آن را “کدخدا” و اروپایی ها را “آقا اجازه” معرفی می کرد، همچنان به حرکت در مسیر صد در صد اشتباه ادامه می دهد. این رویکرد اگر نامش اعتیاد نیست، پس چیست؟

اما مسئله مهم تری هم هست؛ تیم روحانی-ظریف چگونه می خواهند کدخدا و نوچه های آن را از این اعتیاد ترک دهند؟ با پاداش دادن به عهدشکنی و تداوم انجام یکطرفه تعهدات برجام؟ ترک اعتیاد آمریکا و اروپا، تا زمانی که برخی مدیران ما با وجود اقرار به اشتباه در اعتماد به غرب، حاضر نباشند عادت فعلی خود را ترک کنند، امری محال است.

منبع: مشرق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه