امام جمعه رشت:

وضعیت اقتصادی برخی از کارگران زیر خط فقر است‌/ مسئولان مردم را از بلاتکلیفی خارج کنند/ کاغذبازی ها را در ادارات کنار بگذارید

امام جمعه رشت با بیان اینکه اگر مردم در عملکرد مسئولان و مدیران صداقت را ببینند به طور حتم آرام می‌شوند، گفت: مسئولان و مدیران مردم را از بلاتکلیفی خارج کنند و در اقدامات اداری به دور از کاغذ بازی‌ها در راستای خدمت صادقانه به مردم‌ گام بردارند.

وضعیت اقتصادی برخی از کارگران زیر خط فقر است‌/ مسئولان مردم را از بلاتکلیفی خارج کنند/ کاغذبازی ها را در ادارات کنار بگذارید

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به اینکه ازدواج و تشکیل خانواده در زندگی اسلامی دارای اهمیتی ویژه است اظهار داشت: در دین اسلام وراثت، خانواده، محیط و اجتماع در  تشکیل خانواده اثرگذار است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه اندیشمندان علوم اجتماعی به اهمیت موارد مذکور در تشکیل خانواده تاکید کرده‌ و این مقوله را حاصل نتایج و تحقیقات خود اعلام می‌کنند گفت: دین اسلام در بیان این ویژگی‌ در تشکیل خانواده‌ای سالم از سالیان دور پیشتاز بوده است.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه اثرگذاری وراثت، خانواده، محیط و اجتماع در تشکیل شخصیت و هویت انسانی اثبات شده است خاطرنشان کرد: اهمیت وراثت در تربیت فرزندان و تشکیل یک خانواده سالم و در تراز دین اسلام بسیار اثرگذار و مهم است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند برای تشکیل خانواده باید توجه ویژه‌ای به شخصیت دینی و رفتاری خانواده و اطرافیان فرد مورد نظر داشت تصریح کرد: وراثت، خانواده و محیط اجتماعی ۳ ضلع اثرگذار و مهم شخصیت‌ساز فرد محسوب می‌شود.

وی ‌تاکید کرد: افراد در انتخاب همسر باید به ویژگی‌های ایمان، تقوا توجه ویژه داشته باشند زیرا این دو ویژگی سرلوحه انتخاب درست و صحیح است.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه تقوا و ایمان خانواده را از آلوده شدن به گناهان مصون می‌دارد تصریح کرد:  خانواده‌هایی که فرزندان خود را با ایمان و تقوا بزرگ کرده و تحویل جامعه می‌دهند عامل کاهش آسیب‌ها در جامعه می‌شوند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه با پرورش فرزندان باتقوا جامعه از آسیب آنها در امان می‌ماند زیرا شاکله شخصیتی این افراد نشات گرفته از ایمان و تقوا است خاطرنشان کرد: این خانواده‌های منشاء خیر و برکات برای جامعه خود می‌شوند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه توجه به مادیات و دارایی در ازدواج نقطه مقابل معیار‌های ازدواج در احکام اسلامی است بیان کرد: پیامبر(ص) می‌‌فرماید دینداری و تقوا از اصلی‌ترین معیار انتخاب همسر قرار دهید و این امر باید از سوی شیعیان به طور ویژه مد نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برخی در جامعه از مادیات و دارایی‌های کمی برخوردارند و افرادی که در جامعه دارای مکنت و دارایی هستند باید واسطه‌ای برای دستان خدا در کمک به نیازمندان باشد گفت: ثروتمندان می‌توانند در دنیا با دست‌گیری از نیازمندان آخرت خود را روشن کنند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به فرارسیدن ولادت امام هادی (ع) و با بیان اینکه این امام بزرگوار دوران سختی را در زندگی خود گذارنده است تاکید کرد: فرارسیدن ۸ شهریور ماه و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرصتی بزرگ برای زنده کردن یاد و خاطره این شهیدان گرانقدر است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دولت در نظام اسلامی همواره باید یک دولت کارآمد و اثرگذار باشد خاطرنشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی  محصول تلاش هزاران هزار عالم دینی پس از غیبت کبری امام زمان(عج) بوده و با تلاش و زحمات زیادی حاصل شده است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه عالمان دین برای پیروزی و اقتدار این نظام مقدس جمهوری اسلامی خون دل‌های زیای خوردند تصریح کرد:  انقلاب اسلامی با دست توانمند امام خمینی(ره) شکل گرفت تا مقدمه‌ای برای ظهور امام زمان(عج) و الگوی برای تمامی جوامع اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های دولت در یک نظام اسلامی ابعاد مختلف و گسترده‌ای دارد و در یک دولت اسلامی افرادی که دغدغه مردم را دارد  باید انقلابی، جهادی، پرکار، پرتلاش و شایسته سالار باشند تاکید کرد: مسئولان در دولت اسلامی بدون توجه داشتن به حزب و جناح باید مردمی، قانون‌گذار، فساد ستیز و به دور از اشرافیگری باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با تاکید بر اینکه مردم در یک دولت اسلامی باید از دولت حمایت حکیمانه و نقد منصفانه داشته باشند بیان کرد:  مردم باید در حمایت از دولت حکیمانه رفتار کنند و با نقد‌های خود با رعایت انصاف در جهت تخریب دولت ورود نکنند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم نقدینگی موجود در کشور بر اساس آمار بانک مرکزی ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بود و این نقدینگی در سال ۹۶ بیش از دو برابر این میزان اعلام شد افزود: مقام معظم رهبری اعلام کردند که این‌نقدینگی باید در حوزه، تولید، اشتغال، صنعت و کشاورزی وارد شود تا کشور را تقویت کند.

وی با بیان اینکه دولت مردان در هفته دولت باید اعلام کنند که این نقدینگی در کدام از حوزه‌های یاد شده وارد شده و چه دستاوردهایی را برای حوزه تولید، اشتغال و صنعت کشور داشته است گفت: مقام معظم رهبری بارها فرمودند این حجم از نقدینگی به هر حوزه ورود کند آنجا را نابود کرده و تنها باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید اعلام کنند که این نقدینگی به چه میزان به سمت کارخانه‌های ورشکسته و صنایع کوچک هدایت شده است خاطرنشان کرد:  وضعیت اقتصادی برخی از کارگران موجود در کشور زیر خط فقر است‌.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه  شرایط بیمه‌ای کارگران وضعیتی نامطلوب است و دولت باید در مقابل این شرایط و چگونگی صرف نقدینگی موجود در کشور پاسخگو باشد افزود: پاسخگویی مسئولان دولتی به مردم در جامعه امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اگر مردم در عملکرد مسئولان و مدیران صداقت را ببینند به طور حتم آرام می‌شوند تصریح کرد: مسئولان و مدیران مردم را از بلاتکلیفی خارج کنند و در اقدامات اداری به دور از کاغذ بازی‌ها در راستای خدمت صادقانه به مردم‌ گام بردارند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه مردم ایران اسلامی مردمی عاقل، هوشمند و زیرک هستند و در جامعه کنونی هیچ چیز برای مردم پوشیده و پنهان نیست بیان کرد: همواره باید قدردان مردم بود زیرا ملت ایران  در تمامی صحنه‌ها در میدان عمل بوده و از انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه