چرا آوردن اسم توافقنامه ژنو به مذاق دولت خوش نمی آید؟

آیا مردم ما در قبال همین مفاد منتشرشده که بخش کوچکی از توافقات صورت گرفته است هم محرم نیستند؟ چرا هیچ کس پاسخگوی این همه ابهام و سؤال درخصوص توافقنامه ژنو نیست؟

چرا آوردن اسم توافقنامه ژنو به مذاق دولت خوش نمی آید؟

برنامه دیروز امروز فردا پنج شنبه شب با موضوع فرهنگ از دیدگاه استاد شهید مطهری و باحضور آقای دکتر هاشمی و استاد ارجمند و خطیب توانا آقای دکتر نبویان بر محور موضوع فرهنگ در جریان بود تا آن زمان که موضوع توافقنامه ازجانب دکتر نبویان به زیبایی و ظرافت خاصی درادامه بحث مطرح گردید و نگاه دولت و عاشقان! رابطه با آمریکا با ذکر آیاتی از قرآن کریم به چالش کشیده شد. بحث تازه به جاهای خوبش رسیده بود که با حوادثی که در پشت صحنه برنامه رخ داد و احتمالاً تماس هایی که نمی دانیم دقیقاً از کدام ارگان یا سازمان با عوامل برنامه گرفته شده و فشارهایی که قطعاً در آینده جزئیاتش روشن خواهد شد٬ برنامه به یک ساعت نکشیده با اشاره مجری برنامه به مسابقه فوتبال٬ به اتمام رسید؛ حال آنکه اشاره به دو نکته خالی از لطف نیست: اول اینکه بعد از پایان برنامه بیشتر از ۱۰ دقیقه پیام های بازرگانی پخش شد و ۱۵ دقیقه بعد از پایان برنامه مسابقه فوتبال آغاز گردید و قطعاً گفتگو درباره فرهنگ از فوتبال و پیام بازرگانی مهم تر است و نکته دوم  اینکه برنامه های قبلی دیروز امروز فردا معمولاً بیش از یک ساعت و حتی بیش از اینها به طول می انجامید و اگر موضوع توافقنامه ژنو مطرح نمیشد این احتمال هم وجود داشت که حتی بخشی از وقت مسابقه فوتبال را هم به خود اختصاص دهد. حال سؤال اساسی از تماس گیرندگان با برنامه که سابقه شکایت از آقای نبویان را هم بخاطر نقد همین تعهدنامه! در کارنامه خود دارند این است که مگر چه چیزی در این توافقنامه هست که علاقه ای به آگاهی یافتن مردم نسبت به آن ندارید؟ آیا مردم ما در قبال همین مفاد منتشرشده که بخش کوچکی از توافقات صورت گرفته است هم محرم نیستند؟ چرا هیچ کس پاسخگوی این همه ابهام و سؤال درخصوص توافقنامه ژنو نیست؟ چرا از انتقاد بر حقی که نسبت به این توافقنامه در صدا و سیما می شود٬ ترس و اضطراب وجود برخی را در بر می گیرد؟ متقاعد کردن عده ای بی سواد منتقد برای باسوادان موافق توافقنامه مذکور نباید کار مشکلی باشد؛ پس چرا اجازه نقد مفاد آن را در چهارچوب مناظره در رسانه ملی نمی دهید تا مردم خود قضاوت کنند؟! ما هم مثل آنهایی که فقط دم از نقدپذیری می زنند و لق لقه زبانشان شده انتقادپذیری٬ می دانیم که آگاهی عموم مردم از حقایق ماجرا و جزئیات این توافقنامه نامتوازن و تاریخی٬ مساوی با جاری شدن سیل انتقادات مردمی بر سر دولت تدبیر! است و این سیل خیلی ها را با خود خواهد برد اماّ این شعار همیشگی دانشجویان از ابتدای انقلاب تاکنون بوده و هست که«دانشجو می میرد ولی ذلت نمی پذیرد» و دولتمردان بدانند که این مردم همان مردمی هستند که در هشت سال دفاع مقدس مردانه و جانانه ایستادند و خون شهدا و استقلال کشورشان را با هیچ چیزی عوض نمی کنند و اگر خطوط قرمز شکسته شده در این مذاکرات -چه سهواً و چه خدای ناکرده به عمد- ترمیم نشود  و حقوق ضایع شده مسلم ما پس گرفته نشود، دیگر از پشتیبانی مردم بهره ای نخواهند داشت وحمایت از جوانان انقلابی! مذاکره کننده هسته ای  کشورمان تا زمانی است که خطوط قرمز تعیین شده از جانب رهبری را به طور کامل حفظ کنند.

کلام آخر اینکه تنها راه، تأکید می کنم که تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور و عزت و سربلندی ایران، حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی است و بس و به قول حضرت آقا «چشممان به دست دشمن نباشد که کِی این تحریم را برمیدارد، کِی فلان نقطه را موافقت میکند؛ به درک! نگاه کنیم ببینیم خودمان چه‌کار میتوانیم بکنیم.» و از دامان آمریکا -شیطان بزرگ و دشمن بالذات ایران اسلامی- آبی برای این ملت گرم نخواهد شد. کمی با عزت و مصلحتی که فقط شعارش را می دهید پای میز مذاکره بنشینید و این عزت به دست آمده درطول ۳۵ سال جهاد و ایستادگی را با سکوت در مقابل تهدیدها و توهین های غرب بر باد ندهید.

والسلام  علی محمدٍ و آله الطاهرین

نویسنده: محمدمهدی باباهادی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
salam
تمامش کنید این بازیه کثیفو دولت حق داره
مهدی علوی
متاسفانه توافق ژنو بسیارضعیف است به همین خاطر دولت و حامیانش تحمل ندارند البته جوابی هم ندارند
ناشناس
همین صحبت های جوانان انقلابی باعثمیشه تیم مذاکره کننده محکم تر بر منافع این مملکت پافشاری کنه و دیگه اینطور امتیازات رو ما رو به حراج نذاره ٰالبته تنها امتیازی که الان باقی مونده همین مطالبات و حمایت های انقلابیونه
در حاشیه