هشدار رئیس انجمن علمی داروسازان ایران؛

مصرف مکمل های بدنسازی غیرمجاز سبب ناباروری می شود

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران گفت: مصرف انواع داروها ومکمل های ورزشی غیرمجاز در سالن های بدن سازی، سبب ناباروری می شود.

مصرف مکمل های بدنسازی غیرمجاز سبب ناباروری می شود

به گزارش ۸دی، محمدرضا شانه ساز در هفدهمین همایش سالانه انجمن علمی داروسازان ایران، اظهار داشت: یکی از معضلات اجتماعی در کشور که با بحث حفظ بنیان خانواده در ارتباط است موضوع اختلالات جنسی بوده و از آنجایی که اولین و مهمترین واحد اجتماعی در دین مبین اسلام خانواده است و بر گسترش آن تأکید شده توجه به رفع مشکلات اختلالات جنسی نیز در خانواده ها حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه معضل اختلالات جنسی به صورت مستقیم و غیرمستقیم می تواند خانواده ها را دچار آسیب کند، افزود: این مسئله برای جوامع بشری تهدید به شمار می رود و در کشور ما دیر به این مسئله توجه شده است.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران با بیان اینکه آمار طلاق و جدایی نشان می دهد که زنگ خطر فروپاشی خانواده به صدا درآمده است، گفت: با توجه به اهمیت مسئله اختلالات جنسی در بزرگ ترین گردهمای داروسازان ایران، این موضوع مدنظر قرار گرفته و یکی از محورهای اصلی همایش است و توسط کارشناسان و اساتید این محور در نظر گرفته شد.

شانه ساز با اشاره به اینکه در زمینه اختلالات جنسی معضلات فراوانی وجود دارد، گفت: مصرف داروهای غیرمجاز در ورزشگاه ها و مراکز بدنسازی بر روی سلامت جنسی آنها تأثیرگذار است و داروسازان و داروخانه ها با این تیپ از مراجعات همراه بوده بنابر این لازم است که این مسائل در همایش های بزرگ داروسازان مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اطبا و داروسازان با درخواست غیرمنطقی داروهای هورمونی همچون تستسترون مواجه هستند، گفت: این مکمل ها از کانال های قاچاق وارد می شود و گاهی مربیان ورزشی آن را توصیه کرده که حتی یک بار مصرف مکمل های غیرمجاز جهت بدنسازی می تواند سبب ناباروری فرد شود.

رئیس انجمن علمی داروسازان ایران، خاطرنشان کرد: ارتباطات جنسی خارج از دستور شرع با گسترش فضای مجازی، بروز عفونت ها و بیماری های مقاربتی و…، از جمله مسائلی است که سلامت خانواده و باروری آنها را تحت تأثیر قرار می دهد و این مسائل نیز در همایش مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه