عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس:

حداقل دستمزد برخی از کارگران در سال۹۷ افزایش نیافته است/ تقویت اقتصاد خانوارها ضرورت دارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت:در صورتی که دولت بتواند از کارفرمایان حمایت عملی کند شرایط برای افزایش مجدد دستمزد کارگران در سال ۹۷ فراهم می شود.

حداقل دستمزد برخی از کارگران در سال۹۷ افزایش نیافته است/ تقویت اقتصاد خانوارها ضرورت دارد

به گزارش ۸دی، امیر خجسته ، درباره ضرورت افزایش دستمزد کارگران گفت: در سال ۹۷ مقرر شد که حداقل دستمزد کارگران با افزایش ۱۹.۵ درصدی روبرو شود این در حالی است حتی همین افزایش دستمزد محدود برای برخی از کارگران با گذشت چند ماه از سال اعمال نشده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد:گرانی اقلام مختلف در سال ۹۷ غیرقابل انکار است  و حتی اگر افزایش محدود حقوق و دستمزد برای تمام کارگران، کارمندان و بازنشستگان اعمال شود می توان عنوان کرد این افزایش متناسب با رشد شدید قیمت کالاها نیست.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اینکه جلسه شورای عالی کار در راستای بررسی و افزایش مجدد میزان دستمزدها تشکیل شود، ضرورت دارد اما مقصود از بیان این حرف این نیست که تنها کارفرمایان ملزم به افزایش سطح دستمزدها شوند چرا که در حال حاضر نیز کارفرمایان با رشد قابل توجه هزینه تولید روبرو شده اند.

ایجاد ثبات در بازار ارز لازمه ی رونق اقتصاد

خجسته در ادامه تصریح کرد:در صورتی که دولت بتواند از کارفرمایان حمایت عملی کند شرایط برای افزایش مجدد دستمزد کارگران در سال ۹۷ فراهم می شود بطور مثال در شرایط جنگ اقتصادی هیچ توجیهی برای تاخیر در ترخیص مواد اولیه کارخانه ها در گمرکات وجود ندارد.

چگونه رشد حقوق و دستمزد در سال جاری ممکن می شود؟

وی با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار ارز، ادامه داد:در صورتی که ارز با نرخ دولتی براساس ساز و کار دقیق بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی توزیع شود و از طرفی موانع تولید با مدیریت صحیح رفع شود امکان رشد حقوق ها فراهم می شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآور شد:با مدیریت و نظارت موثر این امکان وجود دارد که شرایط مناسب برای رونق تولید، تقویت اقتصاد خانوارها و توسعه کشور حتی در زمان تحریم ها فراهم شود.

منبع: خانه ملت

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه