بیانیه‌ای علیه مردم!

افکار عمومی رسانه-زده که حتی شش ماه پیش خودش را به یاد نمی‌اورد. به یاد نمی‌اورد به خاطر خبر دروغ دستگیری دختربچه‌های رقصنده در برج میلاد، چقدر اشفته شده بود و چه لعنتی به زندگی در ایران میفرستاد.

بیانیه‌ای علیه مردم!

به گزارش ۸دی، علی علیزاده کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در اینستاگرام خود طی یادداشتی نوشت:

غائله پشت غائله، غشغرغ پشت غشغرغ، از این هیاهوی بی‌بی‌سی به آن جنجال سلبریتی‌ها، از این آشوب ساخته در فضای مجازی به آن خبر دروغ بزرگ شده توسط منوتو. طوفانهایی در فنجان. همگی بر سر هیچ.

افکار عمومی رسانه-زده که حتی شش ماه پیش خودش را به یاد نمی‌اورد. به یاد نمی‌اورد به خاطر خبر دروغ دستگیری دختربچه‌های رقصنده در برج میلاد، چقدر اشفته شده بود و چه لعنتی به زندگی در ایران میفرستاد، افکار عمومی مثل کودکی که در هوا بالا و پایین پرتاب شود، دیگر هیچ کنترلی بر احساساتش ندارد. چرا که امروز اتاقهای فکر همان اتاقهای کنترل احساسات توده‌ها هستند.

افکار عمومی میداند فقیرتر شده. میداند از فساد خسته و از اینهمه اختلاف طبقاتی خشمگین و از نداشتن افق ثبات اقتصادی در آینده مضطرب است. اما نمیپرسد چرا هر هفته مغزش با یک داستان پر میشود که هیچ ربطی به این امور ندارد. نمیپرسد چرا صدایش بیش از آنکه برای پرسش از نابرابریهای اقتصادی بلند شود برای وارد نشدن زنان به ورزشگاه‌ بلند میشود. برای کنسرت بلند میشود. افکار عمومی، یعنی شمای خواننده این متن، نمیپرسد چرا پنج سال بعد از روحانی هنوز همه چیز کشور به آینده برجام موکول میشود.

و تا زبان به نقد روحانی باز کنی صدایی از داخل حنجره افکار عمومی جواب میدهد: «جناح مقابلش کارشکنی کرده، سپاه روی موشک شعار نوشته، دولت پنهان مانع شده، تندروها کارشکنی کرده‌اند، دولت که اصلا قدرتی در ایران ندارد.»‌

اگر اینطور بود چرا برای انتخابات و غبضه قدرت له له میزدند. چرا وقتی به معامله بر سر مصونیت قضایی برادران دولتیها میرسد همه گونه قدرت معامله دارند ولی بر سر مسایل و حقوق مردم قدرتی ندارند؟

دیروز نوشتم فقط یک فقره دزدی بواسطه فرار مالیاتی گروهی از پزشکان شش هزار و هشتصد میلیارد تومن در سال است. یعنی سی و چهارهزار میلیارد تومن از روزی که روحانی به قدرت رسید. ایا سپاه مانعی در اصلاح نظام مالیات و پس گرفتن این سی و چهار هزار میلیارد تومن بیت‌المال بود؟

دولتی با پیرترین، فشل‌ترین، بی‌انگیزه‌ترین، ناکارامدترین بوروکراتهای زهواردررفته‌ سوپرمیلیاردری که حتی در نظام اداری هم اصلاح بوجود نیاورد.

و شما مردم، و شما افکار عمومی، و شما رای دهندگان که اجازه دادید ذهنتان هر هفته به بازی گرفته شود و روحانی را از پاسخگویی فراری دادید، شمایی که با مظلوم جلوه دادن دولت مانع پرسشگری و تمرکز روی مطالبات اقتصادی مردم عادی شدید، شما هم مقصرید. شما هم اگرچه بازنده پنج سال گذشته‌اید اما بی‌آنکه بدانید همدست برندگان ثروتمند شده این سالهایید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه