شهرداری رشت مکان عرضه و ذبح گوسفند زنده را اعلام کرد

به مناسبت فرارسیدن عید قربان، حوزه خدمات شهری شهرداری کلانشهر رشت، مرکز عرضه مستقیم گوسفند زنده و قربانگاه بهداشتی را اعلام کرد.

شهرداری رشت مکان عرضه و ذبح گوسفند زنده را اعلام کرد

به گزارش ۸دی، علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری گفت: به منظور رعایت و حمایت از بهداشت و سلامت شهروندان، شهرداری رشت با هماهنگی و همراهی اداره های مربوطه نسبت به ساماندهی عرضه و خرید و فروش دام زنده اقدام کرده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس، به منظور جلوگیری از آلودگی به ویژه شیوع بیماری تب کریمه کنگو و مشکلات بهداشتی و ذبح غیر اصولی دام، خرید و فروش هر گونه دام داخل کلانشهر رشت ممنوع است.
مقصودی با بیان این که عرضه و ذبح دام با حضور دامپزشک و نظارت مستقیم اداره بهداشت تنها در کشتارگاه صنعتی در جاده سراوان به فومن (جنب شهر صنعتی) انجام می شود، خاطرنشان کرد: در این راستا و به منظور عرضه بهداشتی دام در عید قربان با سیستم قضایی، انتظامی، فرمانداری، دامپزشکی، بهداشت، شهرداری و اصناف هماهنگی های لازم انجام شده است.
وی از عرضه کنندگان دام خواست از ورود و عرضه دام در داخل کلانشهر رشت خودداری کنند زیرا در صورت رویت توسط ماموران شهرداری با همکاری حوزه قضایی و انتظامی دام ها جمع آوری می شود و پس از ضبط، فرآیند قانونی برای تحویل بعد از عید قربان انجام می گیرد.
مقصودی از شهروندان نیز خواست در صوت مشاهده عرضه دام در داخل کلانشهر رشت، با شماره تماس گویا ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند تا با توجه به گشت های ۲۴ ساعته شهرداری و مشاهده چنین مواردی، نسبت به جمع آوری و ضبط دام اقدام شود.
فردا (۳۱ مردادماه) مقارن با دهم ذی الحجه عید سعید قربان است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه