مواد مخدر در بین جرائم گیلان پیشتاری می کند/ پایین آمدن آستانه تحمل باعث افزایش جرائم شده است

سیاوش پور با تاکید بر اینکه ریشه تمام جرایم در دروغ، احترام نگذاشتن به حریم یکدیگر و قانع‌ نبودن است گفت: فراخوان برای بسیج عمومی در راستای واکسینه کردن جامعه از وقوع جرم باید فرهنگ سازی شود.

مواد مخدر در بین جرائم گیلان پیشتاری می کند/ پایین آمدن آستانه تحمل باعث افزایش جرائم شده است

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، احمد سیاوش پور درنشستی با اصحاب رسانه  باعنوان رسانه مطبوعات و آگاهی حقوقی، با بیان اینکه رسانه به عنوان بازوی توانمند دستگاه قضایی عمل می کنند اظهار کرد: باید پیشگیری به عنوان راهکار اصلی در جامعه گوشزد شود.

 وی با بیان اینکه پایین آمدن آستانه تحمل و عدم رعایت حقوق دیگران باعث افزایش جرائم در استان شده است افزود: یکی از آثار عدم صداقت و ریاکاری در جامعه افزایش جرم و جنایت است.

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به هجمه شدید پرونده های قضایی و تنوع انها گفت: باز خورد عدم رعایت اخلاقیات در جامعه در نزاع و جرائم قضایی به وضوح قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر اینکه قانون گریزی به جامعه لطمه می زند بیان کرد: این امر باید برای مردم بازگو شود.

سیاوش پور پیشگیری از جرائم را از برنامه های دادگستری گیلان دانست و گفت: مشاوره با اهل فن و صاحب‌نظران و متخصصان مسایل حقوقی و ارتقای سطح فهم حقوقی مردم از عوامل پیشگیری از وقوع جرم است.

dadgostari00002

رئیس دادگستری گیلان با اشاره به هجمه دشمنان در فضای مجازی بیان کرد: اگر پایه های اعتقادی قوی شود اگر دشمن از هر روزنه ای وارد شود فرد قوی است.

سیاوش پور اعتقادات قوی مذهبی را دفع کننده هجمه های فرهنگی دشمنان دانست و افزود: یکی از راه های پیشگیری از وقوع جرم شناخت قانون است.

وی با بیان اینکه مواد مخدر در بین جرائم گیلان پیشتاری می کند تصریح کرد: سرقت ،درگیری فیزیکی ،تصادفات ،چک بلامحل در ردیف دیگر جرائم استان قرار دارند.

رئیس دادگستری گیلان فقر و بیکاری را عامل بروز جرم در جامعه دانست و تصریح کرد:باید نظارت بیشتری بر قلیان سرا های استان انجام گیرد.

سیاوش پور با تاکید بر اینکه ریشه تمام این جرایم در دروغ، احترام نگذاشتن به حریم یکدیگر و قانع‌نبودن است اظهار کرد: فراخوان برای بسیج عمومی در راستای واکسینه کردن جامعه از وقوع جرم باید فرهنگ سازی شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه