رئیس شورای ملی زیتون:

صنایع تبدیلی زیتون کشور بی هویت است

رئیس شورای ملی زیتون گفت: نبود برندسازی مناسب در واحدهای صنعتی باعث شده این واحدها نتوانند با واحدهای سنتی رقابت کنند و هم اکنون صنایع تبدیلی زیتون کشور بی هویت است.

صنایع تبدیلی زیتون کشور بی هویت است

به گزارش هشت دی، مهدی عباسی عصر دوشنبه در همایش ملی تولید و تجارت زیتون که با حضور استان های گیلان، زنجان، مازندران و… به میزبانی گلستان برگزار شد، با انتقاد از وضع تولید و تجارت زیتون در کشور اظهار کرد: تاکنون مکانیزم خوبی بین تحقیقات و اجرا در خصوص زیتون تعریف نکرده ایم.

عباسی با طرح پیشنهاد تشکیل شرکت های مشارکتی و مشاوره ای (تحقیقاتی) در تولید و تجارت زیتون، افزود: هم اکنون آمار دقیقی در صنعت زیتون وجود ندارد در شرایطی که آمار رکن اصلی برنامه ریزی و … در این حوزه است.

وی ادامه داد: پیشنهاد می کنیم طرح شناسنامه دار کردن زیتون در کشور اجرایی شود تا آمار ریز و تخصصی از زیتون اران، نوع ارقام کشت شده و همچنین دریافت بسته های حمایتی دولت تدوین شود.

عباسی به وضعیت برندسازی زیتون تولیدی کشور هم انتقاد کرد و بیان کرد: نبود برندسازی مناسب در واحدهای صنعتی باعث شده این واحدها نتوانند با واحدهای سنتی رقاب کنند و هم اکنون صنایع تبدیلی زیتون کشور بی هویت است.

وی متذکر شد: از مسئولان و مدیران انتظار داریم تشکل های این حوزه را به عنوان ناظرو پشتیبان بازوان اجرایی خود قرار دهند تا انجمن ها تقویت شوند و ماهم در همسویی با دولت تلاش می کنیم.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه